19 دی: رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در راستای تامین امنیت غذایی و تنظیم بازار، توزیع نهاده‌های دامی با هدف رشد تولید گوشت قرمز در این استان افزایش یافت.
محمد رضا حاجی رضا روز شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، پیرامون این مطلب افزود: به‌منظور افزایش تولید گوشت قرمز استان و توسعه پرواربندی، در دیماه سال‌جاری علاوه بر سهمیه بازارگاهی دامداران، مقدار ۱۹ هزار تُن نهاده جو به صورت مدت دار (۶ماهه) بین دامداران استان با اولویت دام سبک توزیع شد.
وی تاکید کرد: علاوه بر این برای مدیریت هرچه بهتر بازار گوشت قرمز و تامین نیاز مردم، توزیع گسترده گوشت قرمز منجمد (هم گوشت گوسفند و هم گوشت گوساله) به صورت مستمر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و منتخب استان و همچنین از طریق شبکه کاسبان امین فعال در قم در حال انجام است.
بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

  • نویسنده :
  • منبع :