19 دی: منابع خبری افغان امروز (یکشنبه) اعلام کردند یک هواپیمای مسافربری در مناطق کوهستانی ولایت «بدخشان» در شمال شرق افغانستان سقوط کرده است.
آژانس خبری «پژواک» افغانستان به نقل از مقامات محلی خبر سقوط این هواپیما را گزارش کرده است.
پلیس ولایت بدخشان نیز با صدور اطلاعیه اعلام کرد این هواپیما شب گذشته در منطقه توپخانه ولسوالی «زیباک» پس از برخورد به کوه سقوط کرده است.
مقامات محلی ضمن تایید این خبر گفته‌اند یک تیم تجسس برای تحقیق و بررسی‌های بیشترِ محل حادثه به منطقه اعزام شده است.
اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده همچنین حاکیست هواپیما در مسیر حرکت به سمت مسکو به دلیل مشکلات فنی در بدخشان سقوط کرده است.
درحالی که در اخبار اولیه اعلام شده بود هواپیما متعلق به کشور هند بوده اما مقامات هندی در واکنش به این گزارش‌ها گفته‌اند که هواپیمای حادثه دیده مراکشی بوده است.
همچنین بنابر گزارش رویترز و بر اساس اطلاعات اولیه، ۶ سرنشین شامل چهار خدمه و دو مسافر در این هواپیما حضور داشته‌اند.
کانال خبری راشاتودی نیز پیش‌تر گزارش کرد سقوط هواپیما در افغانستان به عنوان «هواپیمای فالکون» ثبت شده در فدراسیون روسیه گزارش شده است.

از طرفی، یک مقام دولتی افغانستان روز یکشنبه از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در مناطق کوهستانی شمال شرق این کشور خبر داد.

این هواپیما در ولایت بدخشان که هم مرز با چین، تاجیکستان و پاکستان است سقوط کرده و هنوز محل دقیق حادثه مشخص نیست.

تصاویری منتسب به هواپیمای ساقط شده در افغانستان در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

ذبیح الله امیری، رئیس اداره اطلاعات ولایت بدخشان بدون اشاره به جزئیات این حادثه، به خبرگزاری فرانسه گفت: هواپیما سقوط کرده است، اما مکان حادثه هنوز مشخص نیست. ما تیم‌هایی را فرستاده‌ایم، اما هنوز به محل حادثه نرسیدند. 

او افزود که خبر سقوط این هواپیما را «صبح مردم محلی به ما اطلاع دادند».

یک شبکه تلویزیونی انگلیس در این مورد گفت: یک هواپیمای مسافربری هند که عازم مسکو بود در منطقه واخان بدخشان سقوط کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :