19 دی: سخنگوی دولت در واکنش به گرانی قیمت بنزین اعلام کرد که تغییر قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست.
علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد کرونا در ایام کرونا تصمیماتی درباره سهمیه بندی بنزین گرفته بود، چون ممنوعیت هایی برای سفر وجود داشت که پس از پایان دوره کرونا و عادی شدن شرایط، آن ستاد منتفی شد.
وی افزود: در حالت عادی و دوران قبل از کرونا، بنزین ۶ ماه ذخیره می شد و اکنون هم همین‌گونه است.
بهادری جهرمی همچنین با بیان این‌که «جلسه امروز هیات دولت به ریاست ریس‌جمهور و با حضور اعضای هیات دولت برگزار شد»، اظهار کرد: امروز ریس‌جمهور عازم سفر به ترکیه هست و وی به همراه جمعی از اعضای دولت عازم فرودگاه شدند.
سخنگوی دولت درباره مصوبات نشست هیات دولت این هفته گفت: بنا بر پیشنهاد وزارت اقتصاد و بررسی های که در معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزرات خارجه صورت گرفت متن لایحه ای به منظور انعقاد موافقت نامه دوجانبه در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرگی بین ایران و اندونزی به تصویب هیات وزیران رسید که به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.
وی افزود: پیشنهاد دیگر وزارت اقتصاد در راستای کاهش بنگاهداری بانک ها و کمک به افزایش سرعت در واگذاری اموال و سهام های غیربانکی بانک ها بود که به تصویب هیات وزیران رسید تا فرایند واگذاری مناسب این دارایها را به بخش خصوصی تسهیل شود.

  • نویسنده :
  • منبع :