19 دی: وزیر خارجه پاکستان کشته شدن ۹ تن از اتباع این کشور در ایران را تلاشی از سوی دشمنان مشترک این دو کشور برای برهم زدن روابط تهران و اسلام‌آباد قلمداد کرد.
جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه پاکستان در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت: از کشته شدن اتباع پاکستانی در ایران طی حمله تروریستی ناراحت گشته‌ام. این حمله شنیع تلاشی برای برهم زدن روابط ایران و پاکستان توسط دشمنان مشترک است.
جیلانی در ادامه ضمن ابراز تسلیت به خانواده قربانیان از دولت ایران خواست تا در این زمینه اقداماتی انجام دهد.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز شامگاه شنبه با بیان خبر کشته شدن اتباع پاکستانی در ایران گفت: در پی حادثه ناگواری که صبح امروز، ۷ بهمن در منطقه سیرکان سراوان رخ داد در پیگیری موضوع از پلیس؛ بلافاصله ماموران در محل حادثه حضور پیدا کرده و موضوع بررسی شد. در این حادثه ۹ تن از اتباع پاکستانی سیرکان سراوان به دست افراد مسلح ناشناس کشته و سه تن زخمی شدند.
مرحمتی افزود: به گفته‌ مجروحان این حادثه؛ سه فرد مسلح پس از حضور در محل سکونت آن‌ها اقدام به تیراندازی به سمت این اتباع خارجی کرده و با کشتن نه نفر و زخمی کردن سه تن دیگر از محل فراری شدند.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با محکوم کردن این اقدام تروریستی ادامه داد: ضمن همدردی با خانواده‌ی این جانباختگان و مردم پاکستان، جزییات حادثه بررسی و همه عوامل آن شناسایی خواهند شد.
مرحمتی در انتها تاکید کرد: دستگاه‌های قضایی، امنیتی و اطلاعاتی سیستان و بلوچستان، قطعا برخورد قاطعی با عوامل ناامنی در استان خواهد کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :