19 دی: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم با اشاره به انتشار نرخ تورم ماهانه کشور توسط مرکز آمار ایران، گفت: بر این‌ اساس نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه استان قم با چهار رتبه بهبود از رتبه ۲۳ به رتبه ۲۷ رسید.
جواد شاکر آرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بنا بر گزارش منتشر شده نرخ تورم سالانه کل مناطق شهری و روستایی استان قم (بر اساس سال پایه ۱۴۰۰) در دی‌ماه ۴۵.۱ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۱.۱ درصد کاهش‌یافته است، این در حالی است که نرخ تورم کل کشور در دی‌ماه سال جاری ۴۳.۶ درصد بوده است و استان قم از نظر این شاخص در جایگاه ۱۶ بین استان‌ها قرار دارد.
وی اضافه کرد: نرخ تورم نقطه‌ای کل استان قم نیز در دی‌ماه ۳۷.۷ درصد برآورد شده است که نسبت به ماه قبل ۲.۸ درصد کاهش داشته است. نرخ تورم نقطه‌ای کشور در دی‌ماه ۳۸.۵ درصد بوده است و استان قم در بین استان‌ها در جایگاه بیست و هفتم قرار دارد.
شاکر آرانی گفت: همچنین نرخ تورم ماهانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم در دی‌ماه ۲.۷ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد کاهش داشته است، نرخ تورم ماهانه کشور در دی‌ماه ۲.۶ درصد بوده است و نرخ تورم ماهانه استان قم در بین استان‌ها در جایگاه ۱۳ قرار دارد.
گفتنی است طبق آخرین برآوردها، جمعیت استان قم یک میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است و جمعیت شهری این استان یک میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.
  • نویسنده :
  • منبع :