19 دی: مدیرکل فناوری و اطلاعات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه آمار ثبت‌نام‌کنندگان حج تمتع از مرز ۳۸هزار نفر گذشت، از دارندگان فیش‌های حج تمتع درخواست کرد فارغ از محدویت زمان ثبت‌نام، اطلاعات خود را به روزرسانی کنند.
تیرماه امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از ۱۹ ایستگاه پروازی از شهرهای مختلف کشور برای انجام مناسک حج به عربستان سعوی اعزام شدند، این در حالی بود که در سال قبل از آن با توجه به شرایط خاص کرونایی، حدود ۴۲هزار زائر کشورمان به مکه و مدینه اعزام شده بودند.
با توجه به نزدیک‌شدن جمعیت کشور به مرز ۹۰ میلیون نفر و پیگیری مسئولان سازمان حج کشورمان و مساعدت‌های مسئولان حج عربستان بر اساس قانون «پذیرش بر اساس جمعیت کشور» انتظار می‌رود، آمار پذیرش و اعزام زائران در سال‌های آینده از مرز ۹۰هزار نفر نیز فراتر رود؛ بر همین اساس از مسئولان سازمان حج و زیارت کشور آمار و روند ثبت‌نام هموطنان برای حج سال ۱۴۰۳ را پیگیری کردیم.
تهران، خراسان رضوی و فارس در صدر تقاضای سفر حج
مهران فرشید در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره آمار ثبت‌نام زائران خدا اظهار داشت: بیشترین متقاضیان اعزام به سرزمین وحی به ترتیب از استان‌های تهران، خراسان رضوی و فارس است که همه مراحل ثبت‌نام را تکمیل و مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان پیش پرداخت اولیه را هم واریز کرده‌اند.
مدیرکل فناوری و اطلاعات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در حال حاضر دارندگان فیش‌های شهریور ماه ۱۳۸۶ علاوه بر اعلام قبلی این سازمان، می‌توانند نسبت به تکمیل پرونده و واریز مبلغ ۱۴۰میلیون تومان پیش‌پرداخت خود اقدام کنند، ادامه داد: امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب زائر و نیروهای ستادی، پزشکی، امدادی، حمل‌ونقل و خدمات برای انجام مناسک حج راهی سرزمین وحی خواهند شد.
مدیرکل فناوری و اطلاعات سازمان حج و زیارت از مردم تقاضا کرد اطلاعات موجود خود در سامانه حج و زیارت را برای سرعت بخشیدن به کارها و دسترسی آسان به‌روزرسانی کنند.
غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت چند روز پیش در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت روند ثبت نام برای حج تمتع آینده را مطلوب عنوان کرد و گفت: در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها برای اعلام جدید اطلاع رسانی خواهد شد.وی از پیگیری اجرای برنامه‌های حج ۱۴۰۳ بر اساس زمان‌بندی خبر داد و بر اعلام نرخ ارز برای مشخص شدن هزینه نهایی حج و انتقال ارز مورد نیاز برای تامین هزینه‌ها در عربستان تاکید کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :