19 دی: آیین تشییع و خاک‌سپاری پیکر آیت‌الله عبدالنبی نمازی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، روز سه‌شنبه با حضور قشرهای مختلف مردم و شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و انتظامی در قم برگزار شد.
در این آیین شخصیت‌هایی چون آیات سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین، عباس کعبی امام جمعه اهواز، محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و برخی مسئولان استانی و مقام‌های نظامی و انتظامی حضور داشتند.
پیکر نماینده ولی فقیه و امام جمعه سابق کاشان پس از انتقال به مسجد امام حسن عسکری(ع) و ذکر مصیبت و قرائت فاتحه، به طرف حرم حضرت معصومه‌(س) تشییع و گرداگرد مضجع شریف و نورانی کریمه اهل بیت(ع) طواف داده شد.
پیکر آن فقید سعید همچنین بعد از اقامه نماز میت توسط آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، در جوار مرقد بانوی کرامت آرام گرفت.
آیین بزرگداشت نخستین شب ارتحال این عالم مجاهد و انقلابی امشب پس از نماز مغرب و عشاء از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قم، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه، شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه و دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.
آیت‌الله عبدالنبی نمازی در سال ۱۳۲۷ در بوشهر به دنیا آمد و هشتم بهمن‌ماه جاری به دنبال یک دوره بیماری در منزلش در شهر قم دعوت حق را لبیک گفت.
آن عالم وارسته در طول عمر با برکت خود همواره در عرصه‌ها و سنگرهای مختلف خدمات بزرگ و ارزنده‌ای به مکتب تشیع و انقلاب اسلامی ارائه کرد.
قاضی‌ شرع‌ دادگاه‌های‌ انقلاب‌ غرب‌ کشور، مسئول آموزش‌های‌ عقیدتی‌ سیاسی‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران‌، نماینده مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ از استان‌های بوشهر و تهران، عضویت‌ در جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، دادستانی کل‌ کشور و امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان از شاخص‌ترین مسئولیت‌ها و سوابق آن یار دیرین امام راحل به شمار می‌رود.
  • نویسنده :
  • منبع :