19 دی: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه حمایت کرده و تغییر مرزهای جغرافیایی را به هیچ عنوان نمی پذیرد.
سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که در ارمنستان به سر می برد، امروز (سه شنبه) در مرکز تحلیل و تحقیقات اوربلی، در جمع اندیشمندان و نخبگان این کشور سخنرانی کرد.
وی در سخنان خود با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ایران و ارمنستان و عزم جمهوری اسلامی ایران برای گسترش این روابط، به تحولات جاری در منطقه قفقاز پرداخته و تحلیل جامعی از وضعیت ناپایدار این منطقه ارائه کرد.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورهای این منطقه حمایت کرده و تغییر مرزهای جغرافیایی را به هیچ عنوان نمی پذیرد.
خرازی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی منطقه قفقاز گفت: ایران به عنوان مخور اتصال مسیرهای حمل و نقل شمالی جنوبی و شرقی، غربی آمادگی دارد ظرفیت‌های اقتصادی و علمی خود را در خدمت توسعه و پیشرفت این منطقه قرار دهد.
سفر رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان به ارمنستان در ادامه سفرهای دوره ای وی به کشورهای منطقه و حوزه همسایگی و جهت بررسی راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه قفقاز صورت می گیرد.
خرازی دیروز با پاشینیان نخست وزیر، میرزویان وزیر امور خارجه و گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان، و نیز برخی از روسا و اساتید مراکز مطالعاتی آن کشور دیدار و گفتگو کرد.


  • نویسنده :
  • منبع :