19 دی: رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۶۱ طرح در حوزه‌های مختلف کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر امسال در این استان به‌بهره‌برداری می‌رسد.
محمد رضا حاجی رضا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص بیان داشت: با افتتاح طرح‌های مورد نظر، برای یک‌هزار و ۷۴۷ نفر به صورت مستقیم در بخش روستایی و کشاورزی استان قم اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به عناوین طرح‌هایی که به بهره‌برداری خواهد رسید ابراز داشت: پروژه‌های آب و خاک، آبیاری کم فشار و پرفشار، سامانه‌های نوین آبیاری، احیا و مرمت قنات، هشت طرح دامی، پنج طرح صنایع تبدیلی و غذایی، هشت پروژه باغبانی و گلخانه‌ای، سه طرح تحقیقاتی و ترویجی و یک‌ بهره‌برداری عشایری از جمله این طرح‌هاست.
وی گفت: در سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده یکی از مأموریت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قم تأمین امنیت غذایی همراه با رشد تولید است که در این راستا تولید ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در دستور کار است.
حاجی رضا بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی در زمینه سلامت غذایی نیز وظایفی بر عهده دارد که امیدواریم در ایام الله دهه فجر بتوانیم بخشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای این سازمان را معرفی کنیم.
وی افزود: مسولیت کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر به عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است که ضمن برگزاری جلسات و هماهنگی با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها برنامه‌های متنوعی با محوریت روستاها و عشایر استان در این دهه برگزار خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :