19 دی: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم گفت: در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، سند مالکیت ۸ هزار و ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن به صورت رسمی صادر شد.
علی جوانی روز چهارشنبه در آیین صدور اسناد رسمی چند دستگاه اجرایی و خدمات رسان استان قم، بیان داشت: همچنین ۷۵۰ فقره سند مالکیت کاداستر (حدنگاری شده) روستای طایقان قم در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن و قانون الحاق و ساماندهی، صادر شد.
وی افزود: در این خصوص اسناد مالکیت کاداستری (حدنگاری شده) ۴ هزار قطعه باقیمانده روستای طایقان ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تا اواسط هفته بعد انجام خواهد پذیرفت.
جوانی گفت: تا قبل از صدور این اسناد ۱۰۰ درصد برنامه عملیاتی تکلیفی ابلاغی در سال جاری در راستای قانون الحاق انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به صدور ۱۶۰ فقره سند مالکیت کاداستری مربوط به موقوفات باقیمانده استان قم در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن و قانون الحاق و ساماندهی، گفت: تا قبل از صدور این اسناد عملکرد استان در خصوص صدور اسناد مالکیت وقفی در سال جاری ۳۴۶ درصد رشد داشته و به عنوان یکی از استانهای ممتاز بوده که مقرر شده تا پایان سال اسناد مالکیت کاداستری باقیمانده اسناد منفعتی صادر شود.
رییس کل دادگستری قم نیز در بخشی از این آیین با اشاره به اقدامات جهادی در صدور اسناد رسمی در قم، بیان داشت: دستگاه‌های قضایی این استان باید با روحیه جهادی در راستای حل مشکلات مردم اقدام کنند.
حجت‌الاسلام علی مظفری تصریح کرد: بسیاری از مشکلات و درخواست‌های عمومی بدون ارجاع به دادگستری قابلیت حل شدن دارد و مدیران باید از ظرفیت‌های قانونی در حل مسائل مردم استفاده کنند.
مظفری یادآور شد: طی سال‌های اخیر تلاش شده در قم رویه‌ای در پیش گرفته شود تا درخواست‌های عمومی در داخل دستگاهای اجرایی و خدمات رسان بدون ارجاع به دادگستری دنبال شود.
رییس کل دادگستری استان قم اظهار داشت: اقدامات و فعالیت‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قم بصورت جهادی در حال انجام است و طبق برآوردهای انجام شده، عموم مردم از عملکرد این اداره کل رضایت دارند.
  • نویسنده :
  • منبع :