19 دی: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: یارانه تشویقی هفت دهک اول درآمدی به مدت سه ماه از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.
سیدصولت مرتضوی در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: در طرح جدید با عنوان "فجرانه" از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبشهت سال آینده، خانوار‌های دهک اول تا هفتم اعتبار خرید ۱۱ قلم کالا برای آنها از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. 
وی ادامه داد: پیش از این هر فرد باید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را از ۱۱ قلم کالای تعیین‌شده خریداری می‌کرد تا یارانه دریافتی او ۱۲۰ هزار تومان اضافه می‌شد، اما اکنون این شرط لغو شده است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۱ قلم کالای کدگذاری شده که هر کس به هر میزان از این ۱۱ قلم کالا خریداری کند، مشمول یارانه کالابرگ می‌شود.
مرتضوی یادآور شد: این طرح مشمول هفت دهک می‌شود که مجموع هفت دهک ما شصت و یک میلیون نفر هستند.
وی در مورد فروشگاه هایی که در این طرح مشارکت دارند، گفت: همان فروشگاه‌های قبلی است و براساس آخرین برآوردی که صورت گرفته است حدود دویست و ده هزار فروشگاه در سراسر کشور از این طرح استقبال کردند و به سامانه شبکه ملی اعتبار متصل شده اند. تقریبا ده تا فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ با تمام استعداد و شبکه ملی، کشوری و استانی شان با این طرح قرارداد دارند و طرف قرارداد طرح هستند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین دو تا فروشگاه اینترنتی با این طرح همکاری می‌کنند. تقریبا برآوردی که ما انجام دادیم هیچ نقطه‌ای در کشور وجود ندارد که اگر فردی تصمیم گرفت که از این مواهب کالابرگ الکترونیکی استفاده بکند با مشکل مواجه شود.

  • نویسنده :
  • منبع :