19 دی: معاون تجارت و خدمات وزارت صمت گفت: با راه اندازی سامانه کالا به فی، مردم می‌توانند نظرها، پیشنهادها و حتی شکایات خود را درباره قیمت کالا‌ها منعکس کنند.
علیرضا شاه میرزایی در حاشیه رونمایی از سامانه کالا به فی، افزود: در این همایش که با حضور همه‌ی مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها برگزار شد وزارت صمت و جهاد کشاورزی که متولی تامین بیشتر کالا‌های مورد نیاز شب عید مردم اعم از مواد خوراکی، میوه جات، پوشاک و لوازم خانگی هستند با محوریت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان سامانه راه اندازی شد تا نظارت بر نحوه قیمت گذاری و فروش کالا‌ها دقیق‌تر و با کمک مردم انجام شود.
وی گفت: مردم می‌توانند با نصب این سامانه، از محل دقیق فروشگاه‌ها و واحد‌های صنفی و قیمت انواع کالا‌ها و خدمات مطلع شده و هرگونه نظر و شکایت درباره قیمت کالا‌ها، اعم از گرانفروشی یا کم فروشی را اعلام کنند و یا درخواست بازدید بازرسان اتحادیه‌ها را عنوان کنند.
شاه میرزایی افزود: تاکنون اطلاعات مکانی و نام و نشان حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی در این سامانه ثبت شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به آن از مکان دقیق فروشگاه مورد نظر خود مطلع شده و هرگونه اظهار نظر را در مورد آن در این سامانه ثبت کنند.
معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در ادامه گفت: هم اکنون ۸ هزار اتحادیه صنفی در کشور وجود دارد که وظیفه رسیدگی به درخواست‌های مردمی را به عهده دارند.
وی افزود: اتحادیه‌ها موظفند حداکثر ظرف ۳ روز به پاسخ دهی شکایات و نظرهای مردمی اقدام کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :