19 دی: مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار نفر زندانی شاغل حقوق بگیر در سطح کشور داریم و همچنین ۱۰ هزار زندانی با پابند الکترونیک مشغول کار و زندگی هستند.
رحیم مطهر نژاد؛ مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور، در آیین افتتاح فاز نخست کارخانه تولید موتور سیکلت اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی استان قم، که روز پنج شنبه ۱۲ بهمن ماه همزمان با آغاز دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان ۸۲ سال سابقه فعالیت در کشور دارد و طبق اساسنامه دو مسئولیت حرفه آموزی و توانمند سازی زندانیان و همچنین اشتغال زندانیان در دوره محکومیت را دارد.
مطهر نژاد تاکید کرد: با کمک موثر سازمان زندان‌ها، توانمند سازی سالانه۸۰ هزار نفر زندانی را در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای شاهد هستیم.
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور افزود: بنیاد تعاون زندانیان در یک هزار واحد تولیدی با زندانیان مشغول تولید ۵ هزار نوع محصول است و لذا زندانیان در اقتصاد ملی و مقاومتی نقش ایفا می‌کنند.
 وی ادامه داد: زندانیان در بالغ بر ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی در سراسرکشور، ۳ هزار هکتار باغ، ۵۰ واحد گلخانه‌ای و واحدهای پرورش طیور و آبزیان در حال کار و تولید هستند.
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور اظهار کرد: مجموعه واحدهای تولیدی و خدماتی بنیاد ۲ هزار و ۲۵۰ واحد است و مجموع نیروهایی که در خدمت زندانیان کشور هستند حدود ۱۵۰۰ نفر به این معنا به ازای هر واحد یک نفر نیرو هم نداریم و لذا نشان می‌دهد بنیاد با بخش اعظمی از نیروی کار زندانیان اداره می‌شود.
مطهر نژاد بیان کرد: امروز هم این توفیق حاصل شد که همزمان با آغاز دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی این واحد تولیدی موتور سیکلت در استان قم بهره‌برداری شود و از سرمایه‌گذار این واحد تولیدی تشکر می‌کنیم.
وی یادآور شد: با افتتاح این واحد تولیدی موتور سیکلت در فاز اول برای ۷۰ نفر ایجاد اشتغال داشتیم علاوه بر این سرمایه گذار این واحد ۸۰ نفر از مددجویان را در خط تولید کارخانه مشغول به کار هستند.
مطهر نژاد گفت: بنیاد تعاون، سازمان زندان‌ها و دستگاه قضایی با مشارکت کار آفرینان در حال توسعه اشتغال زندانیان است و ما امیدواریم که فرصت‌های شغلی بیشتری را در اختیار زندانیان قرار دهیم.
وی یادآور شد: زندانی‌ها در دو مقطع نیاز به کار دارند؛ یکی دوران محکومیت است که در حال حاضر برای آن ساز وکاری ترسیم شده است و مقطع دیگر بعد از آزادی زندانیان است که باید مورد توجه قرار گیرد و لذا باید کمک کنیم تا آن‌ها را به اجتماع برگردانیم و این امر جزء با تلاش میسر نمی‌شود.
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در پایان بیان کرد: اعتقاد داریم که ایجاد اشتغال برای هر زندانی چهار آسیب را از خانواده و جامعه مددجویان کم می‌کند و لذا باید به توسعه اشتغال زندانیان اهتمام داشته باشیم.
  • نویسنده :
  • منبع :