19 دی: بیت امام خمینی (ره) در قم در سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی و در اولین روز از دهه مبارک فجر با حضور نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم گلباران شد.

مراسم گلباران بیت تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در قم روز پنجشنبه ۱۲ بهمن‌ماه در سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی با حضور جمعی از نیروهای مسلح استان، خانواده معظم شهدا، طلاب، بسیجیان و اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه قم برگزار شد. 

جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، تعدادی از اساتید حوزه مسئولان استانی و خبرنگاران و اهالی رسانه نیز از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند که با تجمع در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند. 

آیت‌الله سید محمد سعیدی در مراسم آغاز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی و تجدید بیعت نیروهای مسلح با آرمان‌های انقلاب اسلامی که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «جاء الحق و زهق الباطل» اظهار کرد: سنت الهی این است که با آمدن حق باطل از بین می‌رود؛ زیرا باطل ماندگار نیست و این حقیقت در طول تاریخ جریان داشته و در عصر ما نیز اتفاق افتاد و تا قیام‌قیامت این سنت بر جای خواهد بود. 

وی با بیان اینکه نابودی باطل در تاریخ در همه امت‌ها جاری بوده و هست، گفت: اگرچه باطل در دنیا غرش، سروصدا و نمود دارد ولی مانند کف روی آب است و پایدار نیست و سرانجام پیروزی با حق است؛ زیرا باطل با قوانین نظام هستی هماهنگ نیست و بی‌ریشه و میان‌تهی است و نمی‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد.  

حاضران پس از این مراسم مسیر حرم حضرت معصومه (س) تا بیت تاریخی امام خمینی (ره) در قم را در حالی که شاخه‌های گل در دست داشتند و شعارهای انقلابی سر می‌دادند راهپیمایی کردند.

در این مراسم در حالی که شاخه‌های گل و تصاویر امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و سردار حاج قاسم سلیمانی را در دست داشتند، با شعارهای انقلابی با آرمان‌های امام راحل و انقلاب تجدید عهد کرده و اطاعت خود را از منویات مقام معظم رهبری اعلام کردند. 

سرود جمهوری اسلامی نیز در جوار بیت تاریخی امام راحل از سوی گروه رزم نوازان سپاه قم نواخته شد و حاضران نه پرچم سه رنگ ایران اسلامی ادای احترام کردند.  

در ادامه نیز حاضران شاخه‌های گل را در جوار تمثال امام خمینی (ره) قرار داده و یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند. 

خبرنگاران و اهالی رسانه استان قم نیز طی برنامه‌ای جداگانه که از سوی بسیج رسانه و خانه مطبوعات استان قم تدارک دیده شده بود با حضور در بیت تاریخی امام راحل با آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند. 

در بیت تاریخی امام راحل نیز نمایشگاه عکسی از زندگی امام راحل برپا شد.

  • نویسنده :
  • منبع :