19 دی: رییس هیات بازرسی انتخابات قم از نهایی شدن ثبت‌نام بازرسان هیات بازرسی استان در سامانه جامع انتخابات خبر داد و گفت: ۸۲۳ بازرس در استان بر انتخابات نظارت خواهند داشت.
به گزارش روابط عمومی استانداری قم،‌ حسن نادری در گفت وگویی افزود: از این تعداد ۷۶۱ بازرس متعلق به شهرستان قم، ۳۲ بازرس متعلق به شهرستان جعفرآباد و ۳۰ بازرس نیز متعلق به شهرستان کهک است.
وی با اشاره به ماده ۲۸ قانون انتخابات تصریح کرد: بر اساس این ماده، وظیفه بازرسان نظارت بر حسن جریان انتخابات است و بر همین اساس از آنان انتظار می‌رود بر قوانین انتخابات، تسلط لازم و کافی را داشته باشند.
نادری با بیان اینکه رصد، پیشگیری و مقابله با تخلفات انتخاباتی از دیگر وظایفی است که به اعضای هیات بازرسی انتخابات محول شده است، از تمام نامزدهای انتخاباتی و عموم مردم استان قم دعوت کرد تا با التزام به قانون، انتخاباتی پرشور را رقم بزنند.
وی اضافه کرد: مردم شریف استان قم در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی نظیر تبلیغات خارج از موعد و تخریب نامزدهای انتخاباتی، می‌توانند مراتب را به هیات بازرسی انتخابات با شماره تلفن ۳۷۱۱۷۳۱۰ اعلام کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه سالجاری برگزار می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :