19 دی: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری مجرمین اینترنتی که با ترفند فروش شارژ ارزان قیمت اقدام به سرقت از شهروندان می‌کردند خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه متهمین با ایجاد یک درگاه جعلی فروش شارژ سیمکارت‌های اعتباری بیش از چهار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودندافزود: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ حدود پانصد میلیون ریال از حساب بانکی اش، توسط فرد یا افرادی ناشناس، رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت. 
این مقام انتظامی گفت: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد شارژ سیمکارتم تمام شد و بلافاصله وارد مرورگر تلفن شدم و کلمه خرید شارژ را جستجو کردم که با یک سایت شارژ تلفن همراه با قیمت ارزان مواجه شدم، با توجه به اینکه عجله داشتم بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن صفحه اقدام به خرید کردم و پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از مدتی تمام موجودی حسابم را از دست دادم.
وی با اشاره به افزایش تعداد شکات در روند رسیدگی پرونده افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند افرادی با ایجاد یک درگاه جعلی تحت عنوان فروش شارژ ارزان قیمت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند.
سرهنگ معظمی گودرزی گفت: کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پس از شناسایی مجرمین در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهمین را به دست آورده و پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوب تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند. 
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: برای خرید‌های اینترنتی به ویژه اینترنت و شارژ سیمکارت‌های اعتباری به نتایج نشان داده شده توسط موتور‌های جستجوگر اکتفا نکنید چرا که احتمال تقلبی (فیشینگ) بودن برخی از این نتایج متصور است.
  • نویسنده :
  • منبع :