19 دی: در پی هراس شهرک‌نشینان صهیونیست از تداوم حملات مقاومت، وزارت جنگ و ارتش رژیم ۷۰ شهرک را در اطراف غزه مسلح کردند.
به گزارش الجزیره، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اعلام کرد که ارتش و وزارت جنگ این رژیم، اقدام به توزیع سلاح و تجهیزات جنگی استراتژیک در میان ساکنان ۷۰ شهرک صهیونیست‌نشین اطراف غزه کردند.
از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی به وجود بحران اعتماد با شهرک‌نشینان اطراف غزه اذعان کرد.
«رافی میلو» فرمانده جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعتراف کرد که «ما در مقابله با حمله حماس به شهرک‌نشینان اطراف غزه در هفتم اکتبر شکست خوردیم و در این زمینه تحقیق می‌کنیم.»
میلو افزود: ارتش «اسراییل» بدون بازگرداندن شهرک‌نشینان اطراف غزه به شهرک هایشان، پیروز نخواهد شد.
این در حالی است که بیش از ۳۰۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست از آغاز جنگ علیه غزه، مجبور به ترک خانه‌های خود در جنوب و شمال سرزمین‌های اشغالی شده‌اند؛ عمده آن‌ها ساکن شهرک‌های اطراف غزه هستند و همچنان در برابر اصرار کابینه «بنیامین نتانیاهو» برای بازگشت به خانه‌هایشان مقاومت می‌کنند.
چندی قبل نیز «تامیر عیدان» رییس شورای منطقه «اسدات نیگیو» که شامل ۱۶ شهرک در اطراف غزه می‌شود، به روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» گفته بود که این شهرک‌های صهیونیست‌نشین همچنان در تیررس موشک‌های حماس قرار دارند و نتانیاهو سعی می‌کند با «رشوه»، ساکنان را به خانه‌هایشان باز گرداند.
«آلون داویدی» شهردار شهرک صهیونیستی سدیروت نیز درباره عملیات نیروهای مقاومت فلسطین اذعان کرده‌بود: هفتم اکتبر (۱۵ مهر/آغاز عملیات طوفان الاقصی) به ما آموخت که کابینه و ارتش اسراییل در ارزیابی‌های خود شکست خورده‌اند. پس از شکست، کابینه و ارتش از ساکنان می‌خواهند تا در ازای کمک‌های مالی [به سدیروت] بازگردند، بدون اینکه آینده روشن باشد. نه نتانیاهو و نه سخنگوی ارتش، آن گونه که وعده می‌دهند، با شفافیت سخن نمی‌گویند.
از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، تحقیقاتی را درباره دست داشتن رژیم اسراییل در کشتن شهرک‌نشینان صهیونیست انجام داده‌است که به دنبال این اقدام رسانه مذکور، شبکه ۱۲ این رژیم نیز مصاحبه‌ای را با نظامیان زن صهیونیست منتشر کرد که به تیراندازی خود این نظامیان به سمت منازل شهرک‌نشینان در روز هفتم اکتبر اعتراف می‌کنند.
در این مصاحبه که به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافته‌است، یکی از نظامیان زن صهیونیست اعتراف می‌کند که پس از تحقیق از «اسراییلی‌ها»، مشخص شد که تیراندازی به روی شهرک‌نشینان صهیونیست از داخل شهرک و توسط خود نظامیان رژیم انجام گرفته‌است.
پیشتر نیز رسانه‌های صهیونیستی به نقل از ارتش رژیم اعلام کرده‌بودند که نظامیان به اشتباه به سمت شهرک‌نشینان در منطقه «معالیه لفونا» تیراندازی و آنها را زخمی کردند.
ارتش رژیم صهیونیستی درباره جزییات این اتفاق اعلام کرده‌بود که نیروهای ارتش به گمان اینکه شهرک‌نشینان، فلسطینی هستند به سمت آنها تیراندازی کرده‌اند.
همچنین پیشتر، اوایل آذر امسال «مکس بلومنتال» روزنامه نگار، نویسنده، وبلاگ‌نویس و فیلم‌ساز سرشناس آمریکایی در گزارشی با استناد به شواهد موثق از دروغ دیگر ارتش رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن خانواده‌های اسراییلی توسط نظامیان این رژیم پرده برداشت و فاش کرد تصاویری که رژیم صهیونیستی از خانه‌های کاملا سوخته شده در شهرک «بئیری» در شرق نوار غزه منتشر کرده و مدعی سوزاندن آنها و خانواده‌های صهیونیست‌های ساکن در این منازل توسط مقاومت فلسطین شده‌است، دروغ بوده و این منازل توسط ارتش رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شده‌اند.
  • نویسنده :
  • منبع :