19 دی: معاون طبیعی محیط زیست استان قم با بیان اینکه تاکنون حد حریم و بستر تالاب‌های دریاچه نمک، مره، حوض سلطان و غدیر انجام شده است، گفت: تالاب بهشت معصومه نزدیک‌ترین تالاب به شهر قم و با کارکردهای ارزشمند است و حد حریم و بستر آن باید تعیین شود.
اسماعیل احمدی‌زاده در بازدید جمعی از کارشناسان دستگاه‌های اجرایی مرتبط از تالاب بهشت معصومه قم گفت: منابع آبی این تالاب، بسیار محدود و اندک بوده و باید با هماهنگی و برنامه‌ریزی درست، از آن مراقبت کنیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، وی تخلیه هرگونه فاضلاب صنعتی به منابع آبی تالاب‌ها را ممنوع و جرم دانست و گفت: قطعاً با تمامی واحدهایی که بدون توجه و تعهد، فاضلاب صنعتی را در بستر رودخانه‌ها تخلیه می‌کنند، بر اساس ضوابط و قوانین به شدت برخورد خواهد شد.
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم برای بهبود وضعیت زیست محیطی این تالاب، پاکسازی و لایروبی مسیر منابع آبی تالاب است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.
وی در پایان با بیان اینکه تاکنون حد حریم و بستر تالاب‌های دریاچه نمک، مره، حوض سلطان و غدیر انجام شده است، تصریح کرد: تالاب بهشت معصومه نزدیک‌ترین تالاب به شهر قم و با کارکردهای ارزشمند است و حد حریم و بستر آن باید تعیین شود.

  • نویسنده :
  • منبع :