19 دی: سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان قم از توقیف ۵۸ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل انواع کالا قاچاق در این استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی تیموری در گفت و گویی اظهار داشت: با عنایت به منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با پدیده منحوس قاچاق کالا، تدابیر سلسله مراتب فرماندهی مبنی بر مقابله با خودروهای قاچاق‌بر، اعم از سنگین و سبک از محورهای مواصلاتی استان قم که موجب ضربه به چرخه اقتصاد کشور، سوء استفاده سوداگران قاچاق و همچنین نارضایتی شهروندان می شود، شانزدهمین مرحله طرح سراسری مقابله با کالاهای قاچاق در یک ماهه اخیر اجرا شد.
وی ادامه داد: در طول این مدت هشت دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه خودروی سواری حامل انواع کالا قاچاق شامل لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، مواد غذایی، پوشاک، غذای حیوان و غیره توقیف شد.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: همچنین یک باند حرفه ایی قاچاق سیگار و تنباکو در استان که مبادرت به کرایه چند انبار کرده و حجم بالایی از دخانیات قاچاق را دپو و در سطح استان قم و سایراستان ها پخش می کردند شناسایی و از ۳ باب انبار متعلق به آنها بازرسی که در مجموع بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نخ سیگار و ۳۵ هزار جعبه تنباکو کشف و ۲ نفر متهم در این رابطه دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بالغ بر ۱۴۰میلیارد ریال برآورد کردند، همچنین متهمان پس از تشکیل پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.
کشف انواع محموله قاچاق در قم
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قم نیز از کشف انواع محموله قاچاق از یک دستگاه اتوبوس در این استان خبر داد.
سرهنگ ولی ترابی اظهار داشت: مأموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان قم در عوارضی قم - کاشان، یک دستگاه اتوبوس را به دلیل حمل بار قاچاق توقیف کردند.
وی افزود: طی هماهنگی با مقام قضائی استان، اتوبوس موصوف برای بررسی دقیق تر به پلیس امنیت اقتصادی استان منتقل و در بازرسی صورت گرفته تعداد ۳۰ هزار عدد مواد مخدر از نوع ترامادول، دو بسته ۶ عددی انواع کرم، ۶ کارتن ۶ عددی انواع شامپو، ۳ کارتن ۶ عددی بوتاکس، یک عدد تلویزیون ۶۵ اینچ و ۲ حلقه لاستیک موتورسیکلت ۱۳۰۰ سی سی فاقد مجوز و قاچاق کشف شد.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: در این رابطه یک نفر دستگیر و متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
  • نویسنده :
  • منبع :