19 دی: ­رئیس کل بیمه مرکزی از رفع ایرادات کروکی برخط تا پایان سال خبر داد و گفت: ارزیابی و پرداخت خسارت الکترونیکی می‌شود.

علی اکبر استادهاشمی در نشست خبری با خبرنگاران درباره اخرین وضعیت اجرای کروکی برخط و راننده محوری بیمه شخص ثالث، اظهارداشت: در کروکی برخط سرمایه گذاری خوبی انجام دادیم ولی هنوز برخی از تب‌لت‌ها در گمرک هست و ترخیص نشده است؛ پلیس راهور هم باید اقداماتی برای استفاده از این تب لت‌ها انجام میداد؛ در استان قم این اقدام اجرایی شده و از ۱۳ اذر داده‌های پلیس راهور به بیمه مرکزی هم انتقال داده می‌شود.
آقای استاد هاشمی با بیان اینکه بصورت انلاین داده‌های پلیس راهور به بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه می‌رسد؛ تصریح کرد: بنا شده تا پیامکی برای مقصر و زیاندیده ارسال شود تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای ذریافت کروکی نداشته باشند، ضمن اینکه قرار شد کارگروهی بین بیمه مرکزی و پلیس راهور برای بررسی و رفع اختلالات کروکی برخط تشکیل شود تا مشکلات احتمالی رفع شود.
استادهاشمی ضمن اشاره به اینکه هم اکنون ظرف مدت دو ساعت اطلاعات به بیمه مرکزی میرسد و این زمان به تدریج کمتر می‌شود، ادامه داد: الان برخی از شرکت‌ها ارزیابی و پرداخت خسارت راهم به صورت انلاین انجام میدهند و حتما سایر شرکت‌ها را به سمت ارزیابی و پرداخت الکترونیکی خسارت‌ها می‌بریم.
او با بیان اینکه در راننده محوری باید بیمه نامه براساس رفتار راننده تعیین شود؛ تصریح کرد: راننده پرخطر و پرریسک باید هزینه بیشتری در بیمه نامه بپردازد؛ سامانه‌ای در این خصوص طراحی شده است و میتوانیم برای راننده‌های مختلف تست بگیریم ولی باز هم نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی از پلیس راهور هستیم، بناشده بعد از اجرای کروکی‌برخط به سراغ این موضوع برویم. نهایتا تا پایان سال مشکلات کروکی برخط هم رفع می‌شود.
استادهاشمی درباره تاثیر انتشار اسامی‌بدهکاران‌کلان بانکی گفت: علاوه بر اعلام اسامی بدهکاران؛ باید به شرکت‌های بیمه هم میزان ریسک مشتریان را هم اعلام کنیم؛ برای شرکت‌های بزرگ که بدهی بزرگی به بیمه‌ها دارند تدابیری اندیشده شده تا دریافت بیمه نامه برای ان‌ها دشوار شود که این امر نیازمند بررسی بیشتر است ولی حتما در فروش بیمه نامه برای این شرکت‌ها سختگیری‌ها بیشتر می‌شود.
رییس کل بیمه مرکزی درباره تغییر ملاک خودرو‌های متعارف و غیرمتعارف، گفت: بیش از دو سال است که بیمه مرکزی نظر خود را درباره اصلاح ملاک خودرو‌های متعارف و غیرمتعارف را به مجلس اعلام کرده ولی هنوز جزو الویت‌های صحن نبوده و باید در صحن بررسی و تصویب شود، ما از حقوق مردم دفاع میکنیم.
  • نویسنده :
  • منبع :