19 دی: ۲۰۰ کانال تلویزیونی تبلیغاتی برای رقابت نامزدها در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز - ۲۰ بهمن ماه - با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.
"در راستای هدف عدالت گستری و هویت محوری" برای نخستین بار با دستور رئیس جمهور و با هماهنگی دستگاه‌های مسوول به ویژه وزارت کشور و شورای نگهبان ۲۰۰ کانال تلویزیونی ۲۴ ساعته مختص حوزه‌های انتخابیه راه‌اندازی شد.
این کانال‌ها در مدت هفت روز تبلیغات انتخابات مجلس فعال خواهند شد.
رئیس سازمان صدا و سیما در این آئین اظهار داشت: از ابتدای شکل گیری رادیو و تلویزیون، نزدیک به ۱۶۰ شبکه تلویزیونی و رادیویی ملی، استانی و بین المللی در صدا و سیما فعال شده است.
پیمان جبلی افزود: یکی از سرفصل‌های سند تحول رسانه ملی، حرکت به سمت آرمان ها به جای حرکت تحت ضابطه است.
وی یادآورشد: در این طرح، به تعداد حوزه‌های انتخابیه، کانال های انتخاباتی به صورت بیست و چهار ساعته در اختیار نامزدها قرار داده شده است.
رئیس سازمان صدا و سیما اضافه کرد: مناظرات انتخاباتی نامزدهای دوازدهین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت ضبط شده است و از بین نامزدهایی که در هر حوزه انتخابیه ثبت نام کرده‌اند، انجام خواهد شد.
جبلی عنوان کرد: مناظره‌ها شامل برخی سؤالات عمومی و عمدتا مربوط به همان حوزه انتخابیه خواهد بود و نامزدها می‌توانند راهکارهای مورد نظر برای حل مسائل حوزه انتخابیه خود و همچنین حل مسائل کلانی که به عهده نماینده مجلس است را مطرح کنند.
احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در آئین افتتاحیه ۲۰۰ کانال تلویزیونی تبلیغات انتخابات، اظهار داشت: یکی از دلایلی که هیات اجرایی انتخابات، عدد کمّی برای تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفت، ایجاد امکان تبلیغ برای همه نامزدها است.
وی با بیان اینکه این رویکرد سبب کاهش هزینه انتخاباتی نامزدها می‌شود، تصریح کرد: طبق این طرح، نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بهتر معرفی می‌شوند. همچنین در دوره‌های گذشته این انتقاد از سوی مردم وجود داشت که چرا برای تبلیغات این میزان هزینه می‌شود. اما با طرح پیش رو این نگرانی رفع شده است.
وزیر کشور ادامه داد: در هر استان ستاد تبلیغات طبق قانون جدید انتخابات تشکیل شده و این ستاد موظف است که امکانات دولتی را به شکل برابر، در اختیار نامزدها قرار دهد. همچنین برای سایر امکانات دولتی که داوطلبان می‌خواهند استفاده کنند، مانند سالن‌ها، مراکز ورزش و غیره، از همه استان‌ها خواسته شده که این امکانات به صورت برابر در اختیار داوطلبان قرار داده شود.
وحیدی این روش را سبب کاهش بسیار زیاد هزینه داوطلبان برای تبلیغات و معرفی بهتر آنها عنوان و خاطرنشان کرد: این روش سبب خواهد شد فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بند نخست سیاست‌های کلی ابلاغی نظام که به عدالت انتخابات تاکید دارد هم محقق شود.

  • نویسنده :
  • منبع :