19 دی: ارتش پاکستان اعلام کرد که یک سرکرده شاخص گروهک تروریستی داعش خراسان و مغز متفکر بمب‌گذاری‌های مرگبار اخیر در ایالت بلوچستان به دست نیروهای امنیتی کشته شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان، نیروهای امنیتی روز جمعه در عملیاتی در منطقه قلعه سیف اله واقع در ایالت بلوچستان موفق به شکار یک تروریست خطرناک و مغز متفکر عملیات‌های انتحاری داعش خراسان شد.
در این بیانیه آمده است: تروریست عبدالشکور با نام مستعار نعمان و ابوحمزه خراسانی در عملیات اطلاعات پایه نیروهای امنیتی پاکستان به هلاکت رسید. وی طراح اصلی ۲ بمب‌گذاری مرگبار در مناطق پشین و قلعه سیف اله است که یک روز مانده به انتخابات عمومی به وقوع پیوست.
این سرکرده داعش خراسان همچنین در حال برنامه ریزی برای حملات انتحاری در ایالت بلوچستان بود که به دلیل اقدام به موقع و سریع نیروهای امنیتی و سازمان‌های اطلاعاتی با موفقیت از آن جلوگیری شد.
چهارشنبه گذشته یک روز مانده به انتخابات پاکستان، وقوع ۲ انفجار تروریستی در شهرهای قلعه سیف الله و پشین واقع در ایالت بلوچستان جان ۲۴ نفر را گرفت و ده‌ها نفر دیگر نیز در جریان این انفجارها زخمی شدند.
وزیر کشور پاکستان روز جمعه اعلام کرد که روز پنجشنبه و همزمان با برگزاری انتخابات عمومی در مناطق مختلف این کشور ۶۱ مورد حمله تروریستی به وقوع پیوست که طی آن ۱۶ نفر از نیروهای امنیتی کشته و ۵۴ نفر دیگر زخمی شدند.
تصویر تروریست کشته شده در ایالت بلوچستان که از سوی ارتش پاکستان منتشر شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :