19 دی: راهپیمایی حماسی مردم انقلابی قم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
مردم انقلابی و همیشه در صحنه شهر مقدس قم همگام با مردم سراسر کشور در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور گسترده در راهپیمایی با شکوه یوم الله ۲۲ بهمن برگ زرین دیگری در تاریخ حماسه آفرینی این دیار آفریدند.
مردم قم که جرقه‌های انقلاب اسلامی را از سال ۴۲ زدند و در ۱۹ دی ماه سال ۵۷ نقش بی بدیلی در پیروزی نهایی آن داشتند، امروز برای برپایی جشن ۴۵ سالگی نهضت امام راحل، پس از طی مسیرهای دهگانه راهپیمایی، با محوریت مساجدی که از قبل اعلام شده بود به سمت میدان جانبازان محل آغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن حرکت کردند تا بتوانند بار دیگر نمایش وفاداری خود به آرمان‌های انقلاب اسلامی و معمار کبیر آن و تبعیت از مقام معظم رهبری را به رخ دنیا کشیدند.
آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س)، ائمه جمعه و جماعات، سید محمد آقامیری استاندار قم، اساتید و فضلای حوزه، مسئولان استانی، بسیجیان و خانواده‌های شهدا از دیگر حاضران در مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در قم بودند.
راهپیمایان قمی با سر دادن شعارهای انقلابی «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، انزجار خود را از استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار اعلام و حمایت خود را انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند آن اعلام کردند.
شهرداری قم در طول مسیر تعیین شده راهپیمایی که از میدان جانبازان تا میدان آستانه بوده با نصب پرچم‌های جمهوری اسلامی و بنرهایی با تصاویر امام راحل مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر جلوه ویژه‌ای به خیابان‌های بخشیده بود.
در میان راهپیمایان قمی، طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه نیز به چشم می‌خوردند که با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و سر دادن شعاری انقلابی، علاقه و ارادت خود را به نظام اسلامی و ولایت فقیه نشان می‌دادند.
حضور گسترده جوانان و نوجوانان قمی به همراه خانواده‌هایشان که از نسل‌های سوم و چهارم انقلاب به شمار می‌روند در این مراسم قابل توجه بود.
نوجوانان و جوانان نیز که به صورت گروهی و از مدارس مختلف سطح شهر در راهپیمایی حضور داشتند برخی‌ها با لباس‌های نظامی آمده بودند و برخی نیز کار دستی‌هایی که قدرت پوشالی ابرقدرت‌ها را به سخره می‌گرفت در دست داشتند و از اینکه در این مراسم حضور داشتند ابراز خوشحالی می‌کردند.
شعاردهندگان راهپیمایی نیز با توجه به انتخابات پیش رو بر انتخاب هوشمند و اصلح در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره داشتند.
سرود سلام فرمانده نیز با حضور دهه نودی ها و دهه هشتادی‌ها در میدان آستانه بازخوانی شد.
تصاویر شهدای جبهه مقاومت نیز در طول مسیر راهپیمایی در دست راهپیمایان دیده می‌شد و پرچم‌های حزب الله لبنان و گروه‌های مقاومت عراقی نیز در جای جای مسیر راهپیمایی به چشم می‌خورد.
بازار گرفتن عکس‌های یادگاری و سلفی نیز گرم بود و جوانان و نوجوانان عکس‌هایی برای انتشار در فضای مجازی از خودشان و سایرین به ثبت می‌رساندند.
زائران کشورهای مختلف که برای زیارت بارگاه منور حضرت معصومه سلام الله علیها به قم سفر کرده بودند نیز شاهد حضور گسترده مردم در راهپیمایی بودند و در حالی که برخی‌ها پرچم ایران نیز به دست داشتند با جمعیت همراه شده بودند.
حضور عکاسان و خبرنگاران و اهالی رسانه استان نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن گسترده بود و خبرنگاران و عکاسان سعی می‌کردند تا با تمام توان گوشه‌هایی از حضور گسترده و حماسی مردم قم را انعکاس دهند.
کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در این راهپیمایی حضور پررنگی داشتند و در حاشیه برگزاری راهپیمایی مردم به گرد آنانی که از شهرت بیشتری برخوردار بودند جمع می‌شدند و از آنان سوالات انتخاباتی می‌پرسیدند.
مردم انقلابی و متدین قم که در میان آنان از تمامی قشرهای جامعه به چشم می‌خورد، با حضور چشمگیر خود در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، بار دیگر ثابت کردند که همچنان پیشتاز و پیشگام انقلاب اسلامی هستند و تا آخرین قطره خون خود در حمایت از انقلاب می‌ایستند.
پرچم‌های بزرگ ایران نیز در طول مسیر راهپیمایی در دست مردم به چشم می‌خورد و بسیاری از جوانان و نوجوانان زیر پرچم ایران عکس یادگاری می‌گرفتند.
ایستگاه‌های صلواتی مختلف مردمی نیز در طول مسیر راهپیمایی برپا شده بود و با آب و چای و شربت از راهپیمایان پذیرایی می‌شود.
هلیکوپتر اورژانس نیز با پرواز بر فراز شهر قم طول مسیر راهپیمایی را گلباران می‌کرد.
تجمع راهپیمایان در پایان این مراسم در میدان آستانه بود و امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع مردم قم به ایراد سخن پرداخت.
بیان دستاوردها و پیشرفت‌های کشور به خصوص در عرصه نظامی و دفاعی از جمله محورهای سخنان امیر دریادار سیاری بود و او گفت که امروز به برکت انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌های نظامی به خودکفایی رسیده ایم.
وی در ادامه به موضوع انتخابات نیز اشاره داشت و تاکید کرد: حضور مردم در انتخابات می‌تواند دشمن را ناامید کند و امروز حفظ وحدت و یکپارچگی در راستای بازدارندگی از تعرض دشمن ضرورت درد.
در پایان مراسم راهپیمایی ۲۲ قم نیز قطعنامه پایانی قرائت شد و حاضرین با سر دادن تکبیر بندهای مختلف این بیانیه را تأیید کردند.
  • نویسنده :
  • منبع :