19 دی: معاون هماهنگی مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان قم گفت: از فروردین امسال تا پایان دی ماه، ۵۶۰ نفر از مددجویان بهزیستی این استان وام اشتغال به مبلغ ۸۵۰ میلیارد ریال دریافت کردند.
محمد علیمرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در سال گذشته به یک هزار نفر مددجوی بهزیستی این استان مبلغ یک هزار میلیارد ریال وام اشتغال پرداخت شد، افزود: شروع اعطای تسهیلات در سال جاری با کمی تاخیر انجام شد اما امید است در مدت زمان باقی مانده تا آخر امسال، تسیلات بیشتری به مددجویان پرداخت شود.
وی ادامه داد: بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال نیز نزد بانک های عامل در حال بررسی و پرداخت است که از این میزان، ۶۰۰ میلیارد ریال مربوط به جزء چهارِ تبصره ۱۸ و ۹۰ میلیارد ریال مربوط به جزء سه تبصره ۱۸ و سهمیه استانداران است.
به گفته وی، بقیه مربوط به اعتبارات سال گذشته و منابع سازمان بهزیستی است.
علیمرادی یادآور شد: جزء سه تبصره ۱۸ در استان قم دارای اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی است و تنها ۹۰ میلیارد ریال از آن پرداخت شده است.
به گفته وی با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال، مددجویان بیشتری در استان قم بتوانند از تسهیلات اشتغال بهره مند شوند.
وی اظهارکرد: در حال حاضر ۳۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان قم هستند که حدود سه هزار نفر از آنان در حوزه اجتماعی قرار دارند.
این مسئول تاکید کرد که از این تعداد ۲۳ هزار نفر تحت پوشش حوزه توانبخشی و بقیه آن ها تحت پوشش حوزه پیشگیری هستند.
علیمرادی، پرداخت تسهیلات خود اشتغالی را یکی از اولویت های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال و ارائه خدمات به مددجویان برشمرد و اظهار داشت: این اقدام ها با هدف توانمندسازی جامعه هدف و ایجاد زمینه مناسب خودکفایی و استقلال مالی مددجویان انجام می شود.
وی ادامه داد: در بحث مشاغل خود اشتغالی، مددجویانی که جواز کسب و مدارک فنی کسب و به هر شکل ممکن در حوزه اشتغال شروع به کار کنند، تسهیلات قرض الحسنه دریافت خواهند کرد.
معاون هماهنگی مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه کارفرمایان این استان با جذب مددجویان بهزیستی از تسهیلات ویژه بهره مند می شوند گفت: تسهیلات ویژه با هدف افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش‌های غیردولتی در به کارگیری و جذب نیروی انسانی از بین جامعه هدف بهزیستی پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: در همین راستا و با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی، به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان زیرپوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام کنند، به ازای هر نیروی جذب شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود.
وی با اشاره به چشم انداز و ظرفیت کارآفرینی مددجویان استان قم در سال جاری تصریح کرد: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند، نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف دارد.
  • نویسنده :
  • منبع :