19 دی: مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: سال ۹۹ فقط هشت واحد آموزشی با ۵۵ کلاس درس در این استان ساخته شد که این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۴۳ واحد شامل ۳۹۱ کلاس درس رسیده‌است.
علیرضا رحیمی روز شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: در ۷۰ درصد از طرح‌های آموزشی در دست احداث استان قم خیرین مشارکت داشته‌اند.
وی بیان داشت: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم ۶ هزار و ۷۵۶ واحد آموزشی در کشور ساخته شده که حدود ۳۲ هزار کلاس درس را شامل می‌شود که ۶۴ درصد این فضاها در روستاها احداث شده‌است.
رحیمی گفت: طی ۲ سال گذشته ۵۶ مدرسه با ۴۵۴ کلاس در قم به بهره‌برداری رسیده؛ اما همچنان این استان در رابطه‌ با سرانه‌های آموزشی با عقب‌ماندگی روبه‌رو است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش قم اضافه کرد: قم با ۴.۲ سرانه آموزشی یک مترمربع از میانگین کشوری عقب‌تر است و با وجود همه اقدامات انجام شده طی ۲ساله گذشته هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد.
رحیمی با بیان اینکه هر سال به‌صورت متوسط ۱۰ هزار نفر به تعداد دانش‌آموزان قمی افزوده شده‌است، گفت: برای حفظ وضع موجود باید هر سال ۲۴ مدرسه ۱۲ کلاسی به بهره‌برداری برسد.
وی در ادامه بیان داشت: دانش آموزان قمی طی سال تحصیلی سال گذشته و امسال جزء پنج استان برتر در ارتقای معدل تحصیلی بوده‌است و در تمام رشته‌ها و پایه‌ها شاهد بهبود معدل تحصیلی با وجود تراکم بالای دانش آموزی بوده‌ایم.
۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :