19 دی: مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: ۳۰ جوان برتر در رشته‌های علمی، ورزشی، فرهنگی، اقتصادی، کارآفرینی و هنری امسال در هفته جوان در این استان تجلیل می‌شوند و داوری‌ها اکنون در حال انجام است.
ابراهیم سانی‌خانی روز شنبه در نشست خبری هفته جوان ۱۴۰۲ در محل معاونت جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان قم اظهار داشت: جشن بزرگی به مناسبت هفته جوان یکم اسفندماه در مجموعه خانه مهندس قم با حضور ۱۱ هزار نفر از جوانان برگزار و ۳۰ جوان برتر استان، در این جشن تجلیل می‌شوند.
وی ادامه داد: رویکرد امسال در زمینه جشن جوانان این است که خود آنان برگزاری جشن را پیگیری کرده و اجرا می‌کنند و اداره‌کل ورزش و جوانان فقط پیشتیبانی مادی و معنوی را انجام می‌دهد و گروه‌های مردمی و جهادی پای کار هستند.
وی بیان کرد: درحاشیه برگزاری جشن بزرگ هفته جوان در استان قم، برنامه‌های مشاوره ازدواج، روانشناسی، اقتصادی و کار و اشتغال ارائه می‌شود.
سانی‌خانی افزود: چهارم اسفندماه نیز جشن دیگری با عنوان "جوان انقلابی، استکبار ستیزی و عزت ملی" را ساماندهی کرده‌ایم که در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد: شعار هفته جوان "جوان ایرانی، پرچمدار عزت و پیشرفت" برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب است و امسال جوانان و تشکل‌های آنان برنامه‌های هفته جوان را پیگیری می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته جوان از ۳۰ بهمن در استان قم آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه پیدا می‌کند گفت: در این هفته برگزاری نشست‌های‌ گفت و گوی جوانان و پاتوق‌های فرهنگی در نقاط مختلف استان را خواهیم داشت و غبارروبی گلزار شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم ترتیب خواهد یافت.
سانی‌خانی ابراز داشت: برگزاری برنامه ویژه دانش بنیان‌ها با همکاری دانشگاه‌های استان، برگزاری اردوهای روایت پیشرفت، برنامه پاکسازی طبیعت و محیط زیست، برگزاری کارگاه های خلاقیت و نوآوری، برگزاری نشست‌های هم اندیشی جوانان با مسوولان استانی، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و مشاوره جوانان و خانواده در مسیر مسجد مقدس جمکران در روز نیمه شعبان و برگزاری جشن ازدواج از دیگر برنامه های هفته جوان در قم می‌باشد.
۸۲ درصد تعهد پرداخت وام ازدواج استان قم انجام شده‌است
مدیرکل ورزش و جوانان قم افزود: تا آخر دی‌ماه امسال، ۸۲ درصد از کل وام‌های مرتبط با حوزه ازدواج جوانان پرداخت شده و صف انتظار برخی مرتبط با حوزه ضمانت آنهاست.
وی ادامه داد: برخی بانک‌ها تعامل خوبی برای پرداخت وام ازدواج نداشته‌اند و ۱۰ هزار و ۵۹۸ فقره وام ازدواج تا پایان دیماه در استان قم اخذ شده‌است.
وی بیان کرد: ۲هزار و ۶۱۳ فقره وام ازدواج اکنون در قم در صف انتظار است و این استان اکنون در پرداخت وام، رتبه هشتم کشور را دارد.
سانی‌خانی افزود: برخی بانک‌های خصوصی تعامل خوبی برای پرداخت وام ازدواج نداشته‌اند و موضوع با تصمیم‌گیری در ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم در دست پیگیری است.
  • نویسنده :
  • منبع :