19 دی: ضیافت چهار روزه روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه آغاز شد؛ بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران پس از ۶ سال وقفه دوباره رسانه‌ای‌ها را دور هم جمع کرده است تا نتایج تلاش هنرمندانه‌شان را در معرض دید عموم قرار دهد.
بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران طی آیینی رسمی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی و اهالی رسانه کشور آغاز به کار کرد. رویدادی که پس از ۶ سال وقفه اهالی رسانه را از سراسر کشور دور هم جمع کرده است.
نمایشگاه رسانه‌های ایران به مدت ۴ روز تا دوم اسفند از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دایر است.
همزمان با آیین افتتاحیه از کتاب دانشنامه مطبوعات ایران به سرپرستی محمدجعفر محمدزاده رونمایی شد. نمایشگاه رسانه‌های ایران علاوه بر بخش مربوط به مطبوعات و رسانه‌های برخط با پنج بخش ویژه فعال خواهد بود.
برگزاری ۸۰ نشست در مدت ۴ روز از جمله فعالیت‌های ویژه این دوره از نمایشگاه است که ۴۰ نشست آن به طور تخصصی با محور رسانه برگزار خواهد شد و شامل تجلیل از پیشکسوتان و اساتید عرصه رسانه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، رونمایی از کتب حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری، تجربه کاوی روزنامه‌نگاران و تحلیل و بررسی مسائل پیش‌روی حوزه رسانه است.
در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران ۶ رویداد و نشست در دسته‌های «به وقت رسانه»، «کتاب رسا»، «تجربه کاوی رسانه»، «کارگاه اسرا» و «دورهمی با پیشکسوتان» برگزار می‌شود.
تقدیر از خدمات و تلاش‌های ارزنده محمدمهدی فرقانی، استاد پیشکسوت حوزه ارتباطات و رسانه از جمله برنامه‌های نخستین روز از برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران است.
بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعه‌های خلاق و دانش‌بنیان فعال در این حوزه میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری است. برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه فناوری و هوش مصنوعی از رویدادهای حاشیه‌ای این نمایشگاه خواهد بود.
کارگاه تولید محتوا، سوژه‌یابی و سوژه‌سازی با تدریس فریدون صدیقی در تاریخ ۳۰ بهمن برگزار می‌شود. همچنین کارگاه دیگری با عنوان اخبار جعلی، واژه‌سازی واقعیت با تدریس حمیدرضا مدقق روز ۲ اسفند، برگزار می‌شود. ستاد برگزاری نمایشگاه، یک غرفه ویژه غزه نیز در طول مدت برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه در آیین آغاز به کار بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران در مصلای امام (ره) گفت: خوشحالم که یکی دیگر از امور معطل مانده در حوزه فرهنگ و هنر که وقفه ای در برپایی آن اتفاق افتاده بود امروز با حضور اصحاب رسانه بازگشایی شد.

محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: امروز ۴۵۰ رسانه در این نمایشگاه حاضر شده اند و این برای من و همکارانم افتخار است.
وی افزود: از همه مهمانان از جبهه مقاومت، حماس، جهاد اسلامی و سایر دوستان و اصحاب رسانه صاحبان اصلی این نمایشگاه تشکر می کنم، بابت مشکلات عذرخواهی می کنم، این استقبال بیش از اندازه مایه مباهات ماست، آماده حمایت از کتابی که امروز رونمایی شد هستیم و سایر مجلدات آن هم منتشر می شود.
وزیر فرهنگ ابراز امیدواری کرد: همه اصحاب رسانه با کمال سربلندی افتخارات مردم ایران و آینده درخشان پیش رو را به خوبی ترسیم کنند.
اسماعیلی پس از پایان آیین افتتاحیه از غرفه رسانه های حامی غزه با عنوان «بشارت صبح» بازدید و دیدار با اهالی رسانه دیگر غرفه ها را به روزهای آینده موکول کرد.
درهای سالن شبستان مصلی امام خمینی (ره) از تاریخ ۲۹ بهمن تا دوم اسفند ماه هر روز از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۸:۳۰، به روی علاقه‌مندان برای حضور و بازدید از نمایشگاه رسانه‌های ایران باز است.
  • نویسنده :
  • منبع :