19 دی: رییس سازمان ملی مهاجرت از صدور ۲ میلیون کارت برای اتباع مجاز در کشور خبر داد.

عبدالله مبینی، رییس سازمان ملی مهاجرت در درباره آخرین آمار اتباع عیر ایرانی در کشور گفت: در حال حاضر به آماری که ماه‌های قبل اشاره شده، آماری اضافه نشده است.۵۰۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز نیز خودمعرف به ما مراجعه کرده و توسط ادارات اتباع به مرزبانی معرفی شده اند.
وی ادامه داد: اتباع از ملیت‌های متفاوت هستند از حدود سه و نیم میلیون اتباع در حال حاضر ۶۷۰ هزار نفر دانش آموز، ۱۷۰ هزار دانشجو و ۳۰۰هزار کودک از نوزاد تا سن تحصیل و همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار زن اتباع در کشور داریم.
مبینی درباره ساماندهی اتباع چه اتفاقی اقتاده است، گفت: ساماندهی آغاز شده و برای دو میلیون نفر کارت صادر شده است و به طور متوسط روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار صادر می شود و این برای افرادی است که به صورت قانونی وارد کشور شده اند این کارت‌ها هولوگرام داشته و به سیم کارت متصل است و می تواند خدمات بانکی دریافت کند و باعث می شود از کارت‌های استیجاری جلوگیری کرده که منشا بسیاری از تخلفات است و این کارت می تواند مبنای سایر خدمات باشد.
رییس سازمان ملی مهاجرت درباره سرمایه گذاری اتباع غیرایرانی در کشور گفت: این طرح مشترکی است که در خصوص مهاجران و اتباع قانونی در کشور طراحی شده است. این طرح اختیاری است و برای افرادی است که در کشور مجاز هستند و اقامت مشخصی دارند. خلأیی در این میان وجود داشت پول های سرگردان این افراد به سمت اقتصادهای غیرمولد رفته و یا از کشور خارج می شد و از همین رو برنامه ریزی کردیم تا این فرصت برای مهاجران ایجاد شود تا این پول ها و خرده سرمایه ها وارد سرمایه تامین شود. خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفته و بیش از ۷۵ هزار نفر در نوبت هستند و در حال ثبت هستند این یک همکاری بین ما و بانک ملی و شرکت زنجیره است و تا ۲۰ اسفند نیز می توانند ثبت نام کنند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمار اتباع غیرمجاز بیش از اتباع مجاز است گفت: من چنین چیزی نشنیده ام که آمار اتباع غیرمجاز بیش از مجاز باشد اینها چون به صورت غیرقانونی آمده اند نمی توان درباره آنها آمار مشخصی داد. گاهی اوقات نیز آمار سازی می شود ما غیرمجازها را شناسایی و طرد کرده ایم و با توجه به ماجرای شاهچراغ حتما با قوت با اتباع غیرمجاز برخورد می کنیم و نسبت به طرد آنها از کشور اقدام خواهیم کرد.
وی درباره خرید ملک توسط اتباع غیرایرانی گفت: اتباع قانونی طبق قانون در کشور ما نمی توانند ملک بخرند.
او همچنین درباره کودکان کار گفت: برای کودکان کار یک برنامه عملیاتی طراحی شده و گونه های کار آنها را مشخص کرده ایم و زباله گردی و تکدی گری را در اولویت اول قرار داده ایم و برنامه ریزی کرده ایم بخشی از این کودکان که والدین آنها در افغانستان و پاکستان هستند با همکاری های صورت گرفته رد مرز می شوند و به خانواده بازگردانده می شوند برای اتباعی که خانواده در کشور دارند و مجاز هستند، برنامه های آموزشی در نظر گرفته ایم.
وی درباره سازمان ملی مهاجرت گفت: در دستور مجلس بود که به لایحه بودجه رسید و البته قرار شده است در همین مجلس به سرانجام برسد.
  • نویسنده :
  • منبع :