19 دی: رئیس قرارگاه نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران گفت: طبق اعلام رسمی استانداری قم در سال گذشته سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر در سه روز جشن نیمه شعبان در مسجد جمکران حضور یافتند و پیش بینی امسال حضور بیش از چهار میلیون زائر در این مسجد است‌.
حجت الاسلام مهدی حسین آبادی در نشست خبری جشن های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: در ایام انتخابات هستیم و محور محتوایی برنامه های امسال مسجد مقدس جمکران "امید آفرینی، مشارکت حداکثری و دفاع از مردم مظلوم غزه" خواهد بود.
وی بیان کرد: کمیته مردمی ستاد تسهیلات زائران استان قم درصدد است میزبانی از این حجم زائران و پذیرایی از آنان توسط مردم انجام شود و تا این لحظه حدود ۵۰۰ مجموعه مردمی از سراسر کشور اعلام آمادگی کرده‌اند تا با برپایی بیش از ۲ هزار غرفه فرهنگی، خدماتی و تعذیه در مسیر بلوار پیامبر اعظم، رینگ اطراف و پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران از زائران پذیرایی کنند.
وی با اشاره به اینکه این مسجد اخیرا به پیشنهاد معاون اجرایی رئیس جمهور به عضویت کارگروه ملی زیارت با تصویب هیات وزیران در آمده‌است،‌ گفت:‌این اتفاق کمک زیادی می‌کند که مسجد جمکران در ایامی چون نیمه شعبان، نهم ربیع الاول و نوروز که شاهد حجم زیادی از زائران است در حوزه زیرساخت های رفاهی، امنیتی، خدماتی و فرهنگی از ظرفیت ملی استفاده کند.
حسین آبادی با اشاره به این که مسجد مقدس جمکران با تدبیر تولیت آن در اولین اقدام‌ها قرارگاه نیمه شعبان مسجد را در مهرماه امسال شکل داد و ذیل این قرارگاه ۱۵ کمیته عملیاتی تشکیل شده‌است گفت: در سطح استانی نیز ستاد تسهیلات زائران به ریاست استاندار قم تشکیل شده و ارتباط های خوبی بین مجموعه استان و ظرفیت‌های ملی برقرار شده‌است و از ظرفیت های سپاه، فراجا، سازمان تبلیغات اسلامی، هلال احمر و اورژانس امسال در حوزه های مختلف بهره خواهیم برد.
وی افزود:کمیته اسکان استان نیز، ستادهای اسکان را در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، آموزش و پرورش و جمکران مستقر خواهد کرد و زائرانی که نیاز به اسکان داشته باشند راهنمایی می‌شوند. همچنین از ظرفیت مساجد، حسینیه ها، تکایا و سالن‌های ورزشی نیز بهره‌گیری خواهد شد.
وی تاکید کرد: در جشن نیمه شعبان قصد داریم رویداد شاد و امید آفرین با یک ابر پروژه امیدآفرینی را در جمکران راه اندازی کنیم.
رئیس قرارگاه نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران با اشاره به این‌ که‌ از پنجشنبه سوم اسفند تا یکشنبه ۶ اسفند موکب‌ها برای پذیرایی از زائران دایر خواهد بود ابراز داشت: در مسجد مقدس جمکران بیش از ۷۰ برنامه فرهنگی را برای اعیاد شعبانیه تدارک دیده‌ایم که از میلاد امام حسین(ع) آغاز شده‌است و تا سه شنبه هشتم اسفندماه ادامه پیدا خواهد کرد.
وی افزود: امسال ۲ سرود ویژه برای نوجوانان با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی تدارک دیدیم که سرود اول با عنوان "فرمانده مهدی" با حضور ابوذر روحی ۱۹ بهمن جاری رونمایی شد و سرود دوم با عنوان "عزیزم مهدی" پنجشنبه سوم اسفند ساعت ۱۶:۳۰ در مسجد مقدس جمکران رونمایی می‌شود.
رئیس قرارگاه نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران با بیان این که جشن ازدواج یک‌هزار و ۱۹۰ زوج در ایام نیمه شعبان با مشارکت بسیج محلات در مسحد جمکران برگزار می شود، از دیگر برنامه های مهم آن مسجد در جشن نیمه شعبان را برگزاری آیین جارو کشی پیر غلامان اهلبیت، همایش مادرانه، همایش نرجسانه با حضور سه هزار بانوی فعال فرهنگی و مهدوی، همایش دکترین مهدویت در سوم اسفندماه، و جشن دانشجویان سراسر کشور عنوان کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد که برنامه‌های جشن نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران شنبه آینده پس از نماز مغرب و عشا آغاز خواهد شد و تا غروب یکشنبه ششم اسفندماه ادامه دارد.
  • نویسنده :
  • منبع :