19 دی: مدیر عامل توانیر گفت:۱۲۰۰ مگاوات کاهش در برق خانگی داشته ایم و تعرفه به این شکل است که تغییری پیدا نخواهد کرد و پرمصرف‌ها به صورت پلکانی افزایش تعرفه خواهند داشت.
مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در پاسخ به سوالی مبنی برافزایش تعرفه برای سال آینده اظهار داشت: افزایش تعرفه در دستور کار نیست.
مدیر عامل توانیر در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه برخی از مشترکان از افزایش هزینه‌های خود گلایه‌مندند آیا تعرفه برق تغییر کرده است، توضیح داد: ۱۲۰۰ مگاوات کاهش در برق خانگی داشته‌ایم و تعرفه به این شکل است که تغییری پیدا نخواهد کرد و پرمصرف‌ها به صورت پلکانی افزایش تعرفه خواهند داشت.
وی ادامه داد: در زمستان الگو کاهش پیدا می‌کند و در مناطق گرمسیر ۲۰۰ کیلو ساعت بوده که اکنون ۱۰۰ مگاوات شده و افرادی که از سیستم‌های سرمایشی برقی استفاده کرده باشند قبوض بیشتری را باید پرداخت کنند بنابراین توصیه ما از وسایل گرمایشی گازی و یا به صورت بهینه مورد استفاده قرار گیرد.
رجبی مشهدی در خاتمه یادآور شد: بیش از ۶۰ درصد برق توسط بخش خصوصی تولید می‌شود که نقش پررنگی دارد. نیروگاه‌های دولتی تقریباً در حال توقف هستند و بیش از ۸۰ درصد از سرمایه گذاری ها در این بخش صورت می‌گیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :