19 دی: امام جمعه قم با بیان اینکه انتخابات یک عبادت اجتماعی است گفت: امروز همه دنیا به انتخابات ملت ایران نگاه می کنند، باید اختلافات را کنار گذاشت و کسی نباید از صندوق ها رو بگرداند.
آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با تبریک روز مهندسی گفت: خواجه نصیرالدین طوسی یک شخصیت نادر در اعصار تاریخ ایران و اسلام است.
امام جمعه قم افزود: این عالم فقیه، متکلم، ریاضیدان و هیأت دادن شرق، جهان اسلام و ایران است و این روحانی بزرگ و عالم جامع در بسیاری از علوم اسلامی بنیانگذار بوده و تحول ایجاد کرده و در عین حال در فیزیک، ریاضیات و نجوم از رجال برجسته تاریخ است.
آیت الله اعرافی بیان کرد: سالهای قبل در کره ماه غربی‌ها، کوهی را به نام خواجه نصیرالدین طوسی نام نهادند که این امر نشان می‌دهد که خواجه نصیر نه تنها در علوم اسلامی بلکه در علوم بشری نیز از نام آوران تاریخ بوده و این شخصیت بزرگ نقطه عطفی در تاریخ اسلام رغم زده است.
مدیر حوزه‌های علمیه ابراز کرد: مهندسی شاخه‌های گوناگونی دارد، اما قلمرو رشته معماری و شهرسازی مهم است که هنوز مراکز علمی و دانشگاهی و مهندسی ما، الگوهای نو در معماری و شهرسازی تولید نکردند.
خطیب جمعه قم افزود: روزگاری شیخ بهایی در اصفهان عالمی که همزمان از علوم اسلامی برخوردار بود و از همه علوم عصر خود، آگاهی داشت الگوهای نوینی از معماری اسلامی و ایرانی خلق کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: ما هنوز الگوبردار در عرصه معماری و شهرسازی از دیگران و غرب هستیم که البته باید خوبی‌های آن را بگیریم اما اسلام و منطق اسلام در حوزه معماری و شهرسازی اقتضائاتی دارد که باید مورد توجه باشد.
آیت الله اعرافی گفت: معماری اسلامی خط فرهنگی و معنوی به جامعه می‌دهد و فرهنگ غرب، در معماری و شهرسازی او متجلی است که در این عرصه همراهی حوزه و دانشگاه برای تولید الگوها ضرورت دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه گفت: امروز شاهد مقاومت جانانه و نسل کشی بی رحمانه از سوی رژیم اشغالگر قدس بودیم که حکام عرب و غرب در برابر این انسان کشی سکوت کردند که اما راه مقاومت استوار تر و محکم‌تر شد.
وی اضافه کرد: آمریکا و اسرائیل بدانند تلاش آنان راه به جایی نخواهد برد و جبهه مقاومت مسیر خود را به قدرت ادامه می‌دهد.
امام جمعه قم با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: حضور هر یک نفر در پای صندوق‌های رأی ۱۱ اسفند بیعت با خدا و رسول الله و شهدا و انقلاب و ولایت و رهبری است.
وی افزود: همه آنانی که دل در گرو ایران و اسلام بسته اند و عظمت و اقتدار ایران را دنبال می‌کنند، به عنوان یک وظیفه ملی و انقلابی و به عنوان یک عبادت باید پای رأی بروند و دیگران را نیز به پای صندوق بیاورند.
وی با بیان اینکه انتخابات یک عبادت اجتماعی است گفت: امروز همه دنیا به این انتخابات ملت ایران نگاه می‌کنند و باید اختلافات را کنار گذاشت و کسی نباید از صندوق‌ها رو بگرداند.
مدیر حوزه‌های علمیه اضافه کرد: باید تلاش شود تا انتخاب بهتر صورت گیرد و کف صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان در نظر گرفته شده است و مردم باید افراد اصلح را انتخاب کنند.
آیت الله اعرافی بیان کرد: انتخابات جشن بزرگ ملت است و انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی را پدید آورد و باید قدردان آن باشیم.
  • نویسنده :
  • منبع :