19 دی: فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر شورای نگهبان هیچ فردی را هم رد صلاحیت نکند و همه افراد جامعه با هر طیف فکری در انتخابات شرکت کنند قطعا نتیجه حاصل از آن از مجلس یازدهم فرسنگ‌ها بهتر خواهد بود.
محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار منیبان در رابطه با اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه هیچ فردی به علت مخالفت با دولت رد صلاحیت نشده، اظهار کرد: بر حسب اتفاق و کاملا اتفاقی هر فردی که برای انتخابات اخیر ثبت نام کرده و رد صلاحیت شده مخالف دولت است. شورای نگهبان تاکید دارد که فردی را به علت مخالفت با دولت رد صلاحیت نکرده اما در عمل شاهد خلاف این موضوع هستیم.
او افزود: درحالی مخالفان دولت رد صلاحیت شده‌اند که دوستان شورای نگهبان تاکید دارند دلایل رد صلاحیت افراد موضوعی به غیر  از مخالفت با دولت است البته ممکن است سخنگوی شورای نگهبان در مورد این موضوع شوخی کرده باشد.
مهاجری خاطرنشان کرد: اگر شورای نگهبان هیچ فردی را هم رد صلاحیت نکند و همه افراد جامعه با هر طیف فکری در انتخابات شرکت کنند قطعا نتیجه حاصل از آن از مجلس یازدهم فرسنگ‌ها بهتر خواهد بود.
این چهره سیاسی اصولگرا با بیان اینکه تایید صلاحیت همه افراد با طیف‌های فکری گوناگون هم نشان‌ دهنده مشارکت گسترده مردم نیست، گفت: علت قهر جامعه و کاهش مشارکت مردم فقط موضوع تایید صلاحیت‌ها نیست چراکه شورای نگهبان با ردصلاحیت گسترده در دوره‌های گذشته این تفکر را در جامعه حاکم کرده که مردم در انتخابات و سرنوشت کشور کاره‌ای نیستند و بازی داده نمی‌شوند. 
مهاجری اظهار کرد: مردم در دو انتخابات 1392 و 1396 به برجام و تعامل با دنیا رای دادند اما در عمل افرادی که در سیستم انتخاب شوندگی و رای مردم نبودند توانستند برجام را دفن کنند.
مهاجری در رابطه با عملکرد مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس یازدهم ناکارآمدترین مجلس بعد از انقلاب است، ترکیب نمایندگان و رای بسیار پایین آنها از علت‌های مهم کارنامه ضعیف مجلس است. اگر انتخابات مجلس به همین شیوه پیش برود و عناصر تندرو باری دیگر وارد ساختمان بهارستان شوند مجلس دوازدهم هم تفاوتی با این مجلس نخواهد داشت.
  • نویسنده :
  • منبع :