19 دی: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی این جمعیت به بیش از ۲۰ هزار نفر گرفتار شده در برف و کولاک در هفته جاری خبر داد.
به گزارش جمعیت هلال احمر، بابک محمودی روز جمعه اظهار داشت: در عملیات امداد و نجات در سوانح جوی (کولاک برف/آبگرفتگی) از پنجم تا یازدهم اسفند و تا ساعت ۶ و ۳۰ امروز جمعه ٢٦ استان (به جز ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان و کرمانشاه) از این پدیده جوی متاثر شده‌اند.
وی در ادامه اضافه کرد: تاکنون به ۱۱۵ منطقه شامل ۶۱ محور کوهستانی، ٣ شهر و ۵۱ روستا امدادرسانی شده است. در این مدت به ۲۰ هزار و ۵۷۹ نفر امدادرسانی شده، ۷۸۰۳ نفر اسکان اضطراری یافته اند و ۱۰۵ نفر نیز به مناطق امن منتقل شده‌اند.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه ۱۲ بیمار یا مصدوم توسط کادر هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، افزود: ۱۵۰۱ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شده و آب و گل و لای از ۶۸ واحد مسکونی تخلیه شده است.
فعالیت ۵۰۳ تیم عملیاتی در امدادرسانی
محمودی افزود: ۵۰۳ تیم عملیاتی شامل ۲۰۲۴ نفر در عملیات امدادرسانی در این استان‌ها فعالیت داشته اند.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: تاکنون ۲۴۰ دستگاه چادر، ۵۱۰۲ تخته پتو، ۶۹۸ تخته موکت، ٢٨٤٩ کیلوگرم نایلون، ۱۰۳ ست بهداشتی، ۱۱۴۰ بسته غذایی، ۲۰۲۰ قوطی کنسروجات، ۷۱۲ بطری آب معدنی، ۴۹۵۰ قرص نان بین متاثرین توزیع شده است.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل بروز سیل و آبگرفتگی در سیستان و بلوچستان یک اردوگاه اسکان اضطراری در شهر چابهار برای امدادرسانی به متاثران از این سیل و آبگرفتگی برپا شد.
  • نویسنده :
  • منبع :