19 دی: سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم بیان کرد: در این استان ۱۳ هزار نفر متقاضی در طرح حمایت از خانواده و جمعیت ثبت نام کرده‌اند و تاکنون افزون بر ۷۰۰۰ نفر از آنها تأیید شده‌اند.
سید حسن اسحاق اظهار کرد: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشمول سه گروه، سه فرزند و بیشتر که فرزند آخر ۲۴ مهر ۱۴۰۰ متولد شده باشد، یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال که فرزند بزرگ متولد سال ۱۳۸۲ به بعد باشد و در نهایت، گروه سوم افراد دارای سه قلو و بیشتر از تاریخ مهر ۱۴۰۰ به بعد می‌شود.
او ادامه داد: برای این سه گروه، امتیازها و تمهیداتی توسط قانونگذار اندیشه شده است که در استان قم مطابق با قانون به این سه گروه در صورت تایید در سامانه، حداکثر ۲۰۰ مترمربع زمین اهدا و قرارداد واگذاری اعطا می‌شود.
وی درباره جزییات ثبت نامی‌ها در استان، توضیح داد: بیش از ۷۰۰۰ متقاضی در استان قم تأیید شده‌اند که از این تعداد ۵۰۰۰ نفر برای تشکیل پرونده و ادامه روند تکمیل پرونده به دفاتر پیشخوان معرفی شده‌اند. از مجموع این تعداد ۴۰۰۰ قطعه زمین تخصیص داده شده‌ است.
به گزارش روابط عمومی راه و شهرسازی استان قم، وی اظهار کرد: از مجموع افراد تأییدشده تاکنون ۲۵۰۰ نفر به دفاتر اسناد رسمی استان معرفی شده‌اند و حدود ۱۰۰۰ نفر متقاضی قرارداد واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت را گرفته‌اند.
اسحاق افزود: کارسازی و برنامه‌ریزی برای اعطای قرارداد واگذاری زمین به سایر متقاضیان دارای شرایط این طرح در دست اقدام است و به مرور به افراد اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :