19 دی: سرپرست امور دریایی سازمان بنادر گفت: ۱۳ مسیر دریایی جدید در بنادر جنوبی کشور برای تسهیل در سفرهای دریایی ایجاد شده و به مسافران توصیه می شود از شناورهای مجاز استفاده کنند.
الله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طبق پیش بینی و ارزیابی های که صورت گرفته و با توجه به تامین زیرساخت ها در بنادر جنوبی استقبال خوبی از سفرهای دریایی خواهد شد.
به گفته وی از ۶ ماه گذشته جلسات متعددی برای آماده سازی شناورها و سفرهای دریایی برگزار شده و با توجه به آنکه برای سفرهای دریایی سه مولفه شناور، پایانه و مسیرهای دریایی مهم است بنابراین در این بخش بازرسی های از نظر فنی و مهمانداران داخل شناور صورت گرفته و در ترمینال و پایانه ها امکانات رفاهی برای مسافران صورت گرفته است.
او می گوید: در طی ۱۱ ماه گذشته ۱۷ درصد رشد در سفرهای نوروزی و دریایی داشته ایم و در ایام نوروز هم سعی شده شناور ها ایمن تر و امکانات آنها در جهت تسهیل سفر بیشتر شود‌.
او بیان کرد: مسیرهای جدیدی در بنادر جنوبی تعریف شده با طوری که ۱۳ مسیر دریایی از جمله  مسیر بندر حقانی به ابوموسی و بندر حقانی به لارک و هنگام در ایام نوروز امسال تعریف شده  است.
عفیفی پور اظهار کرد: سالن های مسافری در تمامی مقاطع به سمت جزایر کیش و قشم خارک  تکمیل شده و حدود پنج هزار صندلی برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: بخش عمده ای از سفرهای دریایی داخلی بوده و تنها یکی دو مورد سفر خارجی بوده است که متقاضیان می توانند با مراجعه به مبادی اقدام به خرید بلیت الکترونیکی کنند.
او افزود: همکاران من در تمامی بنادر به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو خواهند بود و به تمامی مسافران توصیه می شود که برای سفرهای دریایی از شناور های مجاز و دارای تایبده استفاده کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :