19 دی: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان با بیان اظهارات مداخله جویانه مدعی شد که این میزان مشارکت جای تعجب نیست.
متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در پاسخ به وسال خبرنگاری در مورد اعلام مشارکت ۴۱ درصدی مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرنگاران با بیان اینکه واشنگتن هنوز در مورد میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان ارزیابی ندارد، مدعی شد که آماری که مقامات ایران از مشارکت در انتخابات ارائه می‌دهند «عموما قابل اطمینان نیست.»
میلر با تکرار ادعاهای هفته گذشته خود مدعی شد: « ما معتقدیم این انتخابات آزاد و عادلانه و منصفانه نیست. بسیاری رای دهندگان ایرانی نیز این ارزیابی را دارند. اینکه بسیاری در ایران تصمیم گرفتند در آن شرکت نکنند، جای تعجب نیست.»
با سه کشور اروپایی در ارتباطیم/ایران به تعهدات پادمانی خود عمل کند
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره گزارش رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران و نیز اقدام احتمالی آمریکا در هماهنگی با سه کشور اروپایی گفت: ما از نزدیک با سه کشور اروپایی در مورد برنامه هسته‌ای ایران همکاری می کنیم.
او در عین حال گفت که در ارتباط با جلسه شورای حکام مطلبی برای اعلام ندارد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما کاملا از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رافائل گروسی حمایت می کنیم و معتقدیم ایران باید کاملا تعهدات پادمانی خود را بدون تاخیر بیشتر انجام دهد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار ادعاهای سیاسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان مدعی شد که روند اجرای توافق با ایران برای حل‌وفصل مسائل پادمانی موسوم به بیانیه ۴ مارس، متوقف شده است.
واکنش درباره حکم شروین حاجی پور
میلر درباره حکم صادره برای شروین حاجی پور نیز با مداخله در امور داخلی ایران گفت: ما حکم زندان طولانی شروین حاجی پور را محکوم‌ می کنم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: اقدامات مقامات ایرانی یک نشانه دیگر از هدف آنها برای سرکوب آزادی بیان در جامعه ایران در هر زمان ممکن است.
  • نویسنده :
  • منبع :