19 دی: وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم تحریم ها علیه انصارالله یمن، با طرح ادعاهایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، دو شرکت و مالکان دو کشتی را به بهانه حمایت مالی از انصارالله تحریم کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: «امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) اقدامات بیشتری را برای هدف قرار دادن محموله های کالاهای ایرانی که توسط شبکه تسهیل کننده مالی حوثی ها (انصارالله) تحت حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در ایران جابجا می شد، انجام داد.»
وزارت خزانه داری آمریکا تصریح کرد: اقدام امروز دو مالک کشتی مستقر در هنگ کنگ و جزایر مارشال و دو کشتی را به دلیل نقش آنها در حمل و نقل کالاها از طرف سعید الجمال هدف قرار می دهد.
این نهاد آمریکایی اضافه کرد: این تحریم ها به دنبال اقدامی در ۲۷ فوریه انجام می شود که یک کشتی به نام آرتورا را هدف قرار داده بود. درآمد حاصل از شبکه الجمال همچنان به تلاش های شبه نظامیان حوثی از جمله حملات مداوم و بی سابقه آنها به تجارت دریایی بین المللی در دریای سرخ و خلیج عدن کمک می کند.
برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حوثی ها برای تامین مالی حملات خود به کشتی های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن به فروش غیرقانونی کالاها متکی هستند. آمریکا مصمم است کسانی را که این فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده را ممکن می‌کنند، بازخواست کند.

  • نویسنده :
  • منبع :