19 دی: وزیر بهداشت تاکید کرد که در ایام تعطیلات نوروز هیچ بیمارستانی از متخصص خالی نخواهد بود و به صورت تقسیم‌ کاری، خدمات مورد لزوم به بیماران ارایه می‌شود.
به گزارش وبدا، دکتر بهرام عین اللهی اظهار داشت: در حوزه درمان دو نوع خدمت قابل ارائه است که یکی انتخابی یا غیر فوریتی و دیگری فوریتی یا اورژانسی است که در ایام تعطیلات نوروزی، همه خدمات اورژانسی در مراکز درمانی ارائه می شود.
وی آماده باش حوزه بهداشت و بازرسی های گروه های بهداشتی در ایام تعطیلات نوروزی را گسترده و با اهمیت توصیف کرد و گفت: در این ایام اماکن اقامتی، تفریحی و همچنین مراکز تهیه، عرضه و توزیع مواد غذایی به منظور پیشگیری از بروز بیماریها و مسمومیت ها به دقت بررسی ونظارت می شوند. همچنین همکاران اورژانس در این ایام با آمادگی ۱۰۰ درصدی در کنار مردم حضور دارند.
وزیر بهداشت به افزایش آمار حوادث و سوانح ترافیکی در ایام نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام میزان حوادث ترافیکی نسبت به دیگر ایام سال، بالاست که البته اورژانس کشور و مراکز درمانی برای خدمت رسانی در آمادگی کامل به سر می برند؛ اما از مردم عزیز هم می خواهیم قوانین رانندگی را رعایت کنند و امیدواریم که در تعطیلات نوروز امسال شاهد کاهش سوانح، تلفات و مصدومیت ها باشیم.
دکتر عین اللهی با تأکید بر این که در تعطیلات نوروزی، پزشکان متخصص در همه بیمارستان‌ها حضور خواهند داشت، گفت: بخشنامه شده که هیچ بیمارستانی در ایام نوروز از متخصص خالی نباشد و به شکل تقسیم کاری که صورت می‌گیرد، حتما متخصص در همه رشته‌ها در بیمارستان‌ها حضور دارند تا خدمات مطلوب درمانی به بیماران ارائه شود.
وی با تاکید بر اینکه ارایه خدمات اورژانسی از جمله رسیدگی به سکته‌ها و سایر موارد تعطیلی بردار نیست، گفت: باید خدمات مورد لزوم در بیمارستان‌ها ارایه شود، این جزو وظایف ما است و باید خدمات اورژانسی برقرار باشد.
عین اللهی با اشاره به وضعیت مناسب تأمین دارو در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته که با هماهنگی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه حاصل شده است، یادآور شد: خوشبختانه در تامین داروهای اورژانس، سرم و فرآورده های خونی برای ایام نوروز وضعیت مناسبی داریم و همچنین ذخایر دارویی به میزان کافی وجود دارد.
وزیر بهداشت با بیان این که تا کنون ۷ اجلاس حضوری و ۱۰ اجلاس غیرحضوری روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در دولت مردمی برگزار شده است، گفت: معاونان وزارت بهداشت با معاونان مرتبط در دانشگاه های علوم پزشکی برای پیشبرد بهتر امور و هماهنگی در اجرای برنامه ها، به طور مرتب نشست و همفکری دارند؛ زیرا بر این باوریم که برای بهبود عملکرد وزارت بهداشت در جهت افزایش رضایتمندی مردم باید از مشکلات دانشگاه ها مطلع باشیم و در جهت رفع آنها تلاش کنیم.
  • نویسنده :
  • منبع :