19 دی: رییس جمهور با اشاره به اهمیت افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از ظرفیت های کشور که باید در اولویت کاری دستگاه های اجرایی کشور قرار گیرد گفت: نحوه مدیریت و بهره گیری از نیروی انسانی ، تجهیزات و منابع در دستگاه های کشور به بازنگری نیاز دارد.
سیدابراهیم رییسی عصر جمعه در آیین بهره برداری از ۲۸ طرح صنعت آب و برق خوزستان در محل گیت بوستان اهواز ضمن تجلیل از خدمات مجموعه صنعت آب و برق کشور، افزود: ظرفیت های خدادادی بسیاری در کشور وجود دارد که باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.
وی بر شناسایی و بکارگیری این ظرفیت‌ها در جهت تامین رفاه مردم و همچنین تشخیص اولویت‌ها به عنوان سه رکن اصلی در کشور تاکید کرد و گفت: است گفت: مدیریت و بهره وری آب، برق، سوخت و همچنین استفاده بهینه از این منابع همواره مورد تاکید است.
رییس جمهور با تاکید بر اینکه بهره وری و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود باید اولویت دستگاه های اجرایی کشور باشد، اظهار کرد: نحوه مدیریت و بهره گیری از نیروی انسانی، تجهیزات و منابع دستگاه های اجرایی کشور نیز باید بازنگری شود.
وی همچنین ضمن تقدیر از مجریان ۲۸ طرح در حوزه آب و برق خوزستان، گفت: تمامی این اقدامات با هدف تامین رفاه وب افزایش سطح بهره مندی مردم انجام می شود.
رییس دولت سیزدهم با بیان اینکه امیدواریم این طرح ها همراه با گشایش در زندگی مردم خوب و شهید داده خوزستان باشد افزود: آغاز کار دولت سیزدهم همراه با چالش هایی بود و علاوه بر این نیز استان خوزستان در بخش آب و فاضلاب با مشکلات جدی روبه رو بود.
خوزستان به کارگاه عظیم عمرانی تبدیل شده است
رییس جمهور با بیان اینکه امروز خوزستان به کارگاه عظیم عمرانی تبدیل شده است، گفت: برنامه ریزی گسترده ای برای کاهش تنش های آبی در خوزستان انجام شده است که با تلاش جهادی این هدف گذاری محقق خواهد شد.
آیت الله رییسی رکوردزنی کشت گندم در خوزستان را اقدامی خرسند کننده دانست و افزود: رفع تنش آبی در مناطق مختلف با تلاش شبانه روزی به منظور رفع سریع مشکلات شهرها و روستاهای خوزستان از جمله کارهای بزرگ کشور است.
وی هدف گذاری دولت سیزدهم  را پایان تنش آبی در شهرها و روستاهای کشور عنوان کرد و گفت: ممکن است برخی این هدف گذاری را دور و غیرقابل اجرا بدانند ولی دولت مصمم است و این هدف گذاری را قابل اجرا می داند که در این مسیر گام های استواری برداشته شده است.
یادواره 24 هزار شهید خوزستان یادآوره سال های ایثار و جهاد در دفاع از کشور
رییس جمهور با بیان اینکه با اخلاص و پیگیری باید تلاش کرد تا رفاه را برای مردم خوزستان به همراه آورد گفت: برگزاری یادواره 24 هزار شهید خوزستان یادآوری سال های ایثار و جهاد و مجاهدت مردم خوزستان برای عزت و افتخار کشور است.
وی افزود: برگزاری این یادواره برای همه مسوولان کشور مسوولیت آور است و این یادآوری کار شبانه روزی و تلاش مجاهدانه بیشتر برای محرومیت زدایی در این استان را طلب می کند.
آیت الله رییسی ادامه داد: تمام مسوولان و خادمان مردم در دستگاه های مختلف خوزستان باید با اقدام جهادی تلاش کنند تا در همه بخش های محرومیت زدایی محقق شود.
وی با بیان اینکه ناامیدی و خستگی در مسیر حرکتی دولت سیزدهم معنا ندارد گفت: تمام گزارش ها نشان دهنده این است که پیروزی ملت ایران در همه عرصه ها را به یاری خداوند شاهد خواهیم بود.
همه باید با امید به آینده برای گره‌گشایی از کشور تلاش کنیم
رییس دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه هرگونه القای ناامیدی باید دور گذاشته شود افزود: مقام معظم رهبری منشاء امید در کشور هستند و همه باید با امید به آینده و کار مجاهدانه تلاش کنیم تا گره های کشور باز شود.
وی با بیان اینکه نباید هرگز خسته و ناامید شد ادامه داد: با توکل به خدا و اعتماد به داشته های بسیار زیاد کشور و ظرفیت های کم نظیر استان های مختلف می توان کارهای بزرگی در کشور انجام داد.
آیت الله رییسی ادامه داد: اهواز در ابتدای دولت سیزدهم تنها چهار جبهه کاری فعال در اصلاح شبکه فاضلاب داشت ولی به همت جوانان این کشور امروز شبکه فاضلاب اهواز در 154 نقطه در حال اصلاح و توسعه است.
وی با بیان اینکه دقت نباید فدای سرعت شود افزود: عجله ای برای افتتاح و بهره برداری وجود ندارد و طرح ها  باید اساسی اجرا شوند.
هدف دولت سیزدهم بهره برداری واقعی از طرح ها است
رییس جمهور با تاکید بر اینکه هدف دولت سیزدهم بهره برداری واقعی از طرح ها است ادامه داد: برخی طرح ها که در گذشته به بهره برداری رسیده اند به سرمایه گذاری مجدد نیاز دارند تا به بهره برداری واقعی برسد.
وی با بیان اینکه مسوولان باید تلاش کنند در قضاوت مردم قبول و سربلند باشند تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد موفقیت نظام جمهوری اسلامی است نه اینکه طرح ها در کدام دولت به ثمر رسیده است.
آیت الله رییسی با بیان اینکه بخشی از نیاز کشور بر اثر نزولات آسمانی اخیر برطرف شده است ادامه داد: با مهار آب ها به ویژه آب های مرزی می توان کاری کرد که سطح داشته های آبی کشور بیشتر از منابع کنونی باشد.
مدیریت تولید نباید مسوولان را از مدیریت مصرف غافل کند
وی مدیریت آب، برق و سوخت را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: مدیریت تولید نباید مسوولان را از مدیریت مصرف غافل کند و باید برنامه ریزی‌ها به گونه ای باشد که الگوهای مصرف در کشور نهادینه شود.
رییس دولت سیزدهم افزود: اگر الگوی مصرف حامل های سوخت، انرژی و آب در کشور وجود نداشته باشد افزایش تولید حامل های انرژی به تنهایی فایده ای ندارد.
رییس جمهور صبح امروز(جمعه) از طریق فرودگاه دزفول و با استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، وارد خوزستان شد.
این هشتمین سفر رییس جمهور از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به خوزستان است.
در این سفر علاوه بر افتتاح ۲۸ طرح صنعت آب و برق خوزستان همچنین مجموعه صنعتی پاک چوب خوزستان، طرح آبیاری زیرسطحی شرکت کشت و صنعت کارون، کارخانه فولاد زمزم سه، فولاد آتیه در اهواز، میادین سپهر و جفیر با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسید.
  • نویسنده :
  • منبع :