19 دی: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت:‌ تمامی واحدهای سایت ۱۷ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان این استان تا خردادماه سال آینده تحویل متقاضیان خواهد شد.
محمد اطهری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در سایت ۱۷ هکتاری پردیسان یک‌هزار و ۳۴۰ واحد در دست اجراست که تاکنون ۸۴۵ واحد به اتمام رسیده‌است.
وی درادامه با اشاره به شیوه‌نامه طرح نهضت ملی مسکن در خصوص آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی، گفت: قیمت واحدهای مسکونی این طرح باتوجه‌به زمان آغاز و اتمام و به فراخور هزینه‌های بکار رفته در آن، متفاوت است.
وی گفت:‌بهای تمام شده خرید مصالح، بیمه، محوطه‌سازی، هزینه‌های شهرداری، دستمزدها و غیره در قیمت تمام شده این واحدها تاثیرگذار است.
اطهری افزود:‌ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با حذف واسطه‌ها در خرید مصالح بخشی از افزایش هزینه‌های احتمالی متقاضیان را مدیریت کرده‌است.
وی گفت: هم اینک در محدوده شهر قم سه هزار و ۱۳۳ واحد نهضت ملی مسکن در قالب اراضی ۲۲ و ۱۷ هکتاری پردیسان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست احداث است.
اطهری با اشاره به احداث یک‌هزار و ۷۹۲ واحد در سایت ۲۲ هکتاری پردیسان، تصریح کرد: تحویل واحدهای این سایت از اواسط فصل بهار سال آینده آغاز و به‌تدریج تا پایان سال کلید این واحدها در اختیار مالکان قرار خواهد گرفت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم یادآور شد: همچنین چهار هزار واحد مسکونی نیز در سایت طایقان به‌صورت ویلایی در حال ساخت است که تا شهریورماه سال ۱۴۰۴ تحویل متقاضیان می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هم اینک فونداسیون و اسکلت حدود ۳۷۰ واحد مسکونی سایت ۴۵۰ هکتاری طایقان قم انجام‌گرفته و اجرای معابر شهری نیز با فعالیت مستمر ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین به‌صورت روزانه در حال انجام است.
وی گفت: ۴۸۲ واحد مسکونی نیز توسط بنیاد مسکن قم در شهر کهک در حال اجراست که ۱۰۰ واحد از آن بهار سال آینده تحویل متقاضیان خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :