19 دی: قطر خواستار تحقیقات سریع، مستقل و بی‌طرفانه درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران در نوار غزه شد.
این کشور عربی تأکید کرد منطقه تحت محاصره فلسطین بزرگ‌ترین خسارات را در میان روزنامه‌نگاران در تاریخ جنگ‌های مدرن متحمل شده است.
به نقل از آناتولی، در پنجاه‌وپنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در رابطه‌ با محافظت از خبرنگاران در ژنو، عبدالله النعمه، دبیر سوم دپارتمان حقوق بشر وزارت امور خارجه قطر خواستار تحقیقات سریع، مستقل و بی‌طرفانه درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران مطابق با استانداردهای بین‌المللی در نوار غزه شد.
این دیپلمات قطری اعلام کرد: مجموع کشته‌های روزنامه‌نگاران غزه از ۷ اکتبر تاکنون به بیش از ۱۳۰ خبرنگار رسیده هم‌چنین ۱۶ تن زخمی، ۴ نفر ناپدید و ۲۵ نفر دیگر بازداشت شده‌اند.
او تأکید کرد که این تعداد احتمالاً افزایش می‌یابد و جنگ در غزه به بزرگ‌ترین تلفات روزنامه‌نگاران در تاریخ جنگ مدرن منجر می‌شود.
در ماه مبارک رمضان، رژیم صهیونیستی به عملیات‌های جنایت‌بار خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد که باعث شده است به خاطر «نسل‌کشی» علیه فلسطینیان در دادگاه بین‌المللی دادگستری، عالی‌ترین نهاد قضایی سازمان ملل متحد حاضر شود.
علاوه بر خسارات انسانی، جنگ رژیم صهیونیستی باعث تخریب گسترده زیرساخت‌ها و دارایی‌ها و آوارگی اجباری حدود ۲ میلیون فلسطینی از مجموع حدود ۲.۳ میلیون نفر ساکن غزه شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :