19 دی: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه به کشور، در نوار غربی و بخش هایی از جنوب، جنوب شرق و مرکز کشور ابرناکی، بارش و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.
به گزارش سازمان هواشناسی کشور، پیش بینی کلی براساس نقشه های همدیدی و آینده نگری نشان می دهد که امروز (جمعه سوم فروردین) با گذشت موج از روی کشور، در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب کرمان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب مرکزی، جنوب یزد و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.
همچنین خیزش گردو خاک در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.
روز شنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش های پراکنده رخ خواهد داد.
روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، در نوار غربی کشور و بخش هایی از جنوب، جنوب شرق و مرکز کشور ابرناکی، بارش و وزش باد شدید پیش بینی می شود. این سامانه بارشی، دوشنبه ضمن تقویت، غیر از بخش هایی از جنوب شرق در سایر مناطق کشور فعال خواهد شد.
شدت بارش به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ روز یکشنبه در استان های کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، ایلام، خوزستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه شمالی فارس و طی روز دوشنبه در استان های لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیولیه و بویراحمد، بوشهر، فارس ، غرب و جنوب اصفهان و جنوب مرکزی پیش بینی می شود.
امروز خلیج فارس مواج و متلاطم می باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :