19 دی: در پی وقوع حادثه تروریستی مسکو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی ایکس، این حادثه را محکوم کرد.
در این پیام آمده است: اقدام تروریستی اخیر در شهر مسکو را قویا محکوم کرده، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان، به همکارم سرگی لاورف، دولت و ملت روسیه این حادثه تلخ را تسلیت می گویم.
وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد: مبارزه مشترک و موثر با ‎تروریسم، نیازمند اقدام جدی و بدون تبعیض جامعه بین المللی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز حمله تروریستی خونین و وحشیانه به یک مرکز تجاری در مسکو را که به کشته و مجروح شدن جمع زیادی از شهروندان روسیه منجر شد، شدیدا محکوم کرد.
ناصر کنعانی ضمن ابراز تسلیت به دولت و ملت روسیه به ویژه خانواده های قربانیان گفت، جمهوری اسلامی ایران در این حادثه تلخ خود را در کنار روسیه می‌بیند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه هم این حادثه را به ملت و دولت این کشور تسلیت گفت و این گونه اقدامات را محکوم کرد.
کاظم جلالی در این پیام آورده است: اینجانب ضمن محکوم کردن اقدامات وحشیانه‌ ای از این دست، برای جانباختگان آرامش و برای بازماندگان ایشان صبر آرزو می‌کنم.
در این پیام آمده است: جمهوری اسلامی ایران در این واقعه خود را در کنار ملت و دولت روسیه ‌دیده و با ایشان همدردی می‌نماید.
مرکز اسلامی مسکو از نهادهای فرهنگی ایران ضمن ابراز همدردی با مردم روسیه در پی حمله تروریستی به تالار کروکوس، اعلام کرد که آیین‌های این مرکز ویژه ماه مبارک رمضان، روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.


  • نویسنده :
  • منبع :