شبکه خبری راشاتودی روز شنبه اعلام کرد شمار کشتگان حمله تروریستی در مسکو به ۱۴۳ نفر رسیده است.
مارگاریتا سیمونیان سردبیر شبکه خبر تلوزیونی راشاتودی اعلام کرد شمار کشتگان حمله تروریستی در مسکو به ۱۴۳ نفر رسیده است.

همچنین رئیس‌جمهوری روسیه با اعلام عزای عمومی در روز یکشنبه پنجم فروردین‌ماه در پی حادثه تروریستی در کروکوس مسکو، به فرار تروریست‌ها به سمت مرز اوکراین اشاره کرد و گفت:‌ کی‌یف، پنجره‌ای برای تروریست‌ها گشوده بود.

به گزارش رسانه‌های روسیه، ولادیمیر پوتین روز شنبه در نخستین اظهارنظر پس از وقوع عملیاتی تروریستی شامگاه شنبه در سالن کروکوس در تلویزیون این کشور افزود: هر چهار عامل مستقیم حمله تروریستی بازداشت شدند؛ آنها سعی کردند به سمت اوکراین فرار کنند؛‌ بنا بر اطلاعات اولیه، در طرف اوکراینی، کریدوری برای تروریستها برای عبور از مرز آماده شده بود.
وی ادامه داد: سازمان دهندگان حمله تروریستی در کروکوس، مانند نازی‌ها، در حال تدارک یک حرکت نمایشی و یک اقدام خونین برای ایجاد رعب و وحشت بودند.
پوتین همچنین گفت: فدراسیون روسیه همه کسانی را که حمله تروریستی را در کروکوس تدارک دیدند، شناسایی و مجازات خواهد کرد؛ فقط قصاص در انتظار تروریست ها است؛ آنها آینده ای ندارند.
وی با بیان اینکه سرویس های اطلاعاتی روسیه در حال شناسایی همدستان تروریست ها هستند، گفت:‌ تحقیقات، همه جزئیات حادثه را مشخص خواهد کرد.
رئیس‌جمهوری روسیه همچنین وقایع شامگاه شنبه سوم فروردین‌ماه در کروکوس را یک حمله تروریستی خونین نامید و به افرادی که در این حمله، عزیزان خود را از دست‌ داده‌اند تسلیت گفت.
پوتین همچنین گفت:‌وظیفه مشترک روس ها در حال حاضر این است که در یک ترکیب با هم باشند و همینطور خواهد بود، هیچ کس نمی تواند وحدت شهروندان روسیه را متزلزل کند.
وی با تأکید بر اینکه هیچ کس نمی تواند بذرهای سمی اختلاف، وحشت و اختلاف را در روسیه بکارد، ادامه داد:‌ روسیه همیشه در سخت ترین آزمایش ها قوی تر نیز شده است و اکنون نیز چنین خواهد بود.
رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به تقویت تدابیر ضد تروریسم در مسکو و سایر مناطق این کشور گفت:‌ نکته اصلی این است که از ارتکاب جنایات جدید توسط کسانی که پشت پرده قتل عام کروکوس هستند جلوگیری شود.
بر اساس این گزارش، تیراندازی و آتش‌سوزی قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ ماه ۱۴۰۳ خبر ساز شد. آتش‌سوزی این محل بامداد جمعه مهار شد اما همچنان عملیات آواربرداری در محل این سالن ادامه دارد. بنا بر این گزارش، عوامل حمله تروریستی، از مواد قابل اشتعال برای آتش زدن سالن کنسرت استفاده کردند.
بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، تاکنون ۱۱ نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به تالار شهر کروکوس مسکو حمله کردند، بازداشت شده‌اند. در این میان، خودروی حامل تروریست‌ها در ۱۰۰ کیلومتری مرز اوکراین و در حالی که با طرف مرتبط در آن کشور در تماس بود، متوقف شد. بنابر اطلاعات تکمیلی، چهار تروریست در این عملیات دستگیر شدند و در حال انتقال به مسکو هستند.
گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی به مسکو که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته را برعهده گرفته است.
  • نویسنده :
  • منبع :