19 دی: سخنگوی دولت گفت: ما اطمینان داریم که سیاست تحریم و فشار بر مردم ما به زودی با شکستی به یادماندنی مواجه می‌شود و از امروز می‌توان نشانه‌های شکست و درماندگی را در چهره رهبران رژیم آمریکا دید.

علی ربیعی» روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام محرم افزود: ایام محرم هر ساله فرصت بی‌نظیری برای درس آموزی از فرهنگ حسینی نه تنها برای ما ایرانیان بلکه برای همه مسلمانان و آزادگان جهان است، درس‌های محرم و واقعه کربلا برای ابنا بشر شمردنی نیست، اما در این روزها که مردم در زیر فشار تحریم، تبعیض و ستم شقی‌ترین دولت مردان آمریکایی هستند باید یکبار دیگر خاضعانه به پای مکتب سالار شهیدان بنشینیم و درس‌های ماه محرم را نه تنها برای خود بلکه برای همه ملت‌های عالم بازخوانی کنیم.

وی گفت: بگذاریم همه زورگویان بدانند ملتی که حسین بن علی(ع) و محرم و عاشورا را دارد نه به ستمگری کرنش می‌کند و نه عزت را با خفت به معامله می‌گیرد، ملت امام حسین(ع) با آزادگی، ایستادگی، ایثار و ملت امام حسن(ع) با صبر و صلح توامان با هم داریم، البته عجیب نیست که دشمنان ملت ما از شناخت این پیچیدگی‌ها مستاصل هستند، ستمگران را به حکمت‌های نهفته در سنت‌های الهی و سیاست ائمه و معصومین راهی نیست.

ربیعی تاکید کرد: ما اطمینان داریم که سیاست تحریم و فشار بر مردم ما به زودی با شکستی به یادماندنی مواجه می‌شود و از امروز هم می‌توان نشانه‌های شکست و درماندگی را در چهره رهبران رژیم آمریکا دید.

وی ادامه داد: تصادفی نیست که پمپئو ناکام‌ترین وزیر در تاریخ آن کشور است، این نشان از فشار حداکثری است. آمریکا باید بداند فشار حداکثری تجربه شکست خورده است و این مانور جدید چیز جدیدی برای ما نیست، رژیم آمریکا در تلاش است از ابزار شورای امنیت سوء استفاده کند.

فشار حداکثری در حال تبدیل شدن به فشار بر خودآمریکاست

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان این که رژیم آمریکا به طور مستقل هرچه توان برای تحریم داشته به کار بسته است، گفت: آمریکا ابزار تحریم جدید برای استفاده در چنته ندارد. در نقطه تلاقی اراده ملی از یک سو و انزوای جهانی آمریکا از سویی دیگر، فشار حداکثری در حال تبدیل شدن فشار به خود آمریکا است.

سخنگوی دولت افزود: ما در حال تولید و بهره‌برداری از فرصت‌های جدیدی در جامعه جهانی، توأم با ظرفیت‌سازی داخلی هستیم و با اتکا به این نقاط قوت خود بیش از هر زمان دیگری، به ناامیدی کامل دشمنان مردم نزدیک شده‌ایم.

نقشه راه ورود به قرن جدید بزودی رونمایی می‌شود

ربیعی تصریح کرد: رییس‌جمهوری نقشه راه اقتصادی یک سال باقی مانده به قرن جدید را بزودی با مردم در میان خواهند گذاشت که شامل برنامه‌ها و پروژه‌های مهم و اثرگذار در زندگی مردم است و پیام روشنی است مبنی بر اینکه دولت با همه تنگناها و فشارها و محدودیت‌ها و درس آموزی از مکتب امام حسن (ع) هیچ‌گاه در رساندن کشورمان به جایگاهی که سزاوارش است، از پا نخواهد نشست.

وی افزود: دولت با درک سختی‌های تحمیل شده بر زندگی مردم، امیدوارانه به سوی آینده‌ای روشن‌تر برای مردم ایران حرکت خواهد کرد.

سال آخر دولت به معنای پایان تلاش نیست

ربیعی با بیان اینکه سال آخر دولت نه یک پایان، بلکه پایانه عزیمت به قرن جدید است، اظهار داشت: برای دولت سال آخر به معنای پایان تلاش نیست و با نگاه به فرصت‌ها و قوت‌ها و با اتکا به ظرفیت‌های بزرگ ملی، این نقشه راه را با جدیت تعقیب خواهد کرد.

تضادی بین اصل سلامت و عزاداری نداشتیم

ربیعی از همراهی مردم عزادار و همه کسانی که در آشتی دادن سیاست سلامت و مراسم سوگواری ایام محرم نقش آفرینی کردند، تشکر کرد و افزود: امسال ما شیوه‌ای از عزاداری را بنیان گذاشتیم که هم عزای حسینی زنده نگه داشته شد و هم سلامت عزاداران، و تضادی بین اصل سلامت و عزاداری نداشتیم.

وی افزود: امسال هیات‌های جمعیتی بزرگ، به طور کامل موازین بهداشتی را مراعات کردند و درخواست داریم که برخی از هیات و مراسم‌ها نیز تا پایان عزاداری‌ها بر حفظ موازین و رعایت نکات بهداشتی تاکید داشته باشند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد تا پایان ایام عزاداری های محرم و صفر، سیاق رهبری به عنوان الگو راهنمای عمل عزاداران قرار گیرد.

 

ربیعی در ادامه با بیان اینکه در پاییز شیوع بیماری کرونا افزایش پیدا می‌کند، گفت: کشور را تعطیل نمی‌کنیم اما کارهایی که تأثیری بر معیشت خانوار ندارند را به حداقل می‌رسانیم.

ادامه دارد...

  • نویسنده :
  • منبع :