19 دی: وزارت بهداشت غزه روز شنبه از افزایش شمار شهدای تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۳۲ هزار و ۷۰۵ نفر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری «سما»، وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، هشت جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۸۲ نفر شد و ۹۸ زخمی نیز برجای گذاشت.
این وزارتخانه اعلام کرد: با احتساب شهدای جدید، شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به منطقه نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا به امروز به ۳۲ هزار و ۷۰۵ نفر افزایش یافته است.
وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۷۵ هزار و ۱۹۰ تن اعلام کرد.
این وزارتخانه ادامه داد که پیکر شماری از شهدا در زیر آوار مانده و برخی دیگر نیز در کنار جاده‌ها رها شده که به دلیل تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها، نهادهای امداد رسان قادر به انتقال آنها نیستند.
این آمار در حالی منتشر می شود که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) روز شنبه در بیانیه‌ای به مناسبت روز «زمین»، آزادسازی سرزمین فلسطین و مقدسات آن را مسئولیت تمام امت اسلام دانست و اعلام کرد که برای این کار، راهی جز مقاومت وجود ندارد.
جنبش حماس در این بیانیه اعلام کرد: «طوفان الاقصی» ادامه انقلاب مردم ما در دفاع از سرزمین و اماکن مقدس خود است.
در این بیانیه آمده است: سرزمین تاریخی فلسطین و در قلب آن قدس و مسجدالاقصی کانون درگیری با دشمن است و برای آزادسازی آن راهی جز گزینه مقاومت همه جانبه وجود ندارد.
حماس همچنین افزود: ما از امت‌های عربی و اسلامی و مردم آزاده جهان می‌خواهیم که همبستگی و حمایت از ملت ما در نوار غزه را تشدید کنند.
جنبش حماس در حالی خواستار همبستگی جهانی با ملت فلسطین شده است که رژیم صهیونیستی برای یکصد و هفتاد و ششمین روز متوالی در حال جنگ نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه است و با انجام حملات به مناطق مختلف، همچنان به بمباران ساکنان این منطقه که با قحطی و سوء تغذیه روبه‌رو هستند، ادامه می‌دهد.
  • نویسنده :
  • منبع :