۱۹ دی: وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مصر تحرکات مثبت ماه‌های اخیر در مناسبات دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و بر اساس نتایج دیدار مهم اخیر دو وزیر در ژنو، درخصوص راه‌های توسعه روابط بر اساس اراده رهبران سیاسی دو کشور رایزنی کردند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سامح شکری وزیر امور خارجه مصر عصر یکشنبه ۱۲ فروردین ماه در تماس تلفنی، در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و فلسطین گفت وگو کردند.
در این گفت‌وگو، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مصر تحرکات مثبت ماه‌های اخیر در مناسبات دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و بر اساس نتایج دیدار مهم اخیر دو وزیر در ژنو، در خصوص راه‌های توسعه روابط بر اساس اراده رهبران سیاسی دو کشور رایزنی کردند.
در این چارچوب و پیرو دیدار مهم روسای جمهور ایران و مصر در ریاض، طرفین بر استمرار تماس‌ها و دیدارها در راستای توسعه و ارتقاء روابط تهران و قاهره توافق نمودند.
سامح شکری و امیرعبداللهیان همچنین ضمن بررسی آخرین وضعیت تحولات مرتبط با تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ابراز نگرانی شدید از استمرار کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان فلسطینی و وضعیت وخیم انسانی در باریکه غزه، بر ادامه تلاش‌ها و تحرکات سیاسی و دیپلماتیک برای توقف فوری حملات جنون آمیز رژیم اسراییل به غزه بویژه اجرای قطعنامه اخیر شورای امنیت و لزوم ارسال گسترده کمک‌های انسان دوستانه بین‌المللی برای ساکنان کل مناطق غزه تاکید کردند.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مصر ضمن مخالفت با هرگونه طراحی صهیونیست‌ها برای کوچ اجباری مردم فلسطین از نوار غزه، ضرورت اقدامات موثر نهادهای بین‌المللی برای جلوگیری از تهاجم رژیم اشغالگر قدس به رفح در جنوب غزه را مورد توجه قرار دادند.
امیرعبداللهیان با تاکید بر نقش مهم مقاومت در فلسطین، دیدار رسمی اخیر آقایان شیخ اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس و زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین از تهران را مهم و حائز اهمیت ارزیابی کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :