19 دی: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خواستار رسیدگی و برخورد قانونی در زمینه حمله با سلاح سرد به قائم مقام مسئول فنی یکی از داروخانه‌های شیراز شد.
محمدجواد راعی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با انتشار بیانیه ای، حمله با سلاح سرد به قائم مقام مسئول فنی یکی از داروخانه‌های شیراز را محکوم کرد و خواستار برخورد قانونی در این زمینه شد.
در متن این بیانیه آمده است:
خبر کوتاه بود و تاسف بار؛ در شرایطی که در ماه‌های اخیر مواردی از ضرب و شتم به کادر درمان را در کشور شاهد بودیم، این بار قشر مظلوم داروساز در شیراز مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
با آرزوی بهبودی عاجل برای آقای «ماری اوریاد» دانشجوی داروسازی متعهد خطه فارس، اینگونه حوادث را به شدت محکوم نموده و امید است رسیدگی و بررسی هر چه سریعتر به این حادثه توسط مسوولان امر مورد توجه قرار گیرد.
ضمن ابراز تاسف بابت وقوع چنین حادثه‌ای برای این دانشجوی داروسازی متعهد و با اخلاق؛ یادآور می‌شود ایجاد امنیت شغلی کادر درمان در محیط‌های درمانی کمترین خواسته به حق آنان است و داروسازان عزیز نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
امید است با همکاری نهاد‌های ذیربط، راه حل فوری برای مقابله با تکرار چنین حوادثی اتخاذ و تدابیر اساسی در این رابطه اندیشیده شود. 
از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار بررسی مجدد لایحه تامین امنیت کادر درمان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جهت حفظ هر چه بیشتر امنیت و سلامت کادر درمان هستیم.

  • نویسنده :
  • منبع :