19 دی آنلاین: دفاتر حضرات آیات مراجع تقلید حسین وحید خراسانی و سید موسی شبیری زنجانی، میزان زکات فطره امسال را اعلام کردند.
دفتر آیت الله وحید خراسانی در اطلاعیه ای آورده است: به اطلاع می‌رساند میزان زکات فطره برای هر نفر، یک صاع که تقریبا سه کیلوگرم گندم یا برنج و مانند اینها - از طعام های متعارف در محل - است که مکلّف می‌تواند پول یکی از اینها را طبق قیمتی که در محل خودش دارد محاسبه نموده و به فقیر بپردازد.
اطلاعیه ادامه یافته است: دفتر معظم له زکات فطره -به حساب گندم- را برای هر نفر به مبلغ ۷۰۰ هزار ریال قبول می‌کند. مؤمنین در صورت داشتن سوال، می‌توانند با دفتر قم ۰۲۵۳۷۷۴۰۶۱۱ تماس حاصل نمایند.
در اطلاعیه دفتر آیت الله شبیری زنجانی نیز آمده است: شخصی که پرداخت زکات فطره بر او واجب است باید برای خودش و کسانی که نانخور او هستند، هر نفری یک صاع (تقریبا ۳کیلو و ۶۰۰گرم به حساب گندم) از خوراکی‌های رایج در منطقه خود (مانند گندم، برنج و غیره) یا مبلغ آن را به عنوان فطریه بپردازد.
اطلاعیه حاکی است: با توجه به اینکه قیمت گندم و برنج در شهرهای مختلف، ممکن است اندکی متفاوت باشد، لذا مؤمنین می‌توانند معادل مقادیر مذکور را بر طبق قیمت محل زندگی خود، محاسبه و پرداخت نمایند.
اطلاعیه ادامه یافته است: کفاره افطار غیر عمدی برای هر روز، یک مد طعام (حدود ۹۰۰گرم به‌حساب گندم) است که باید به مسکین (فردی که معیشتش سخت تر از فقیر می‌گذرد) پرداخت شود و در صورت اطمینان می‌توان قیمت آن را به مسکین داد تا برای خودش این مقدار طعام بخرد.
دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی، مبلغ ۸۰۰ هزار ریال را بابت زکات فطره هر نفر (به‌حساب قیمت گندم) و مبلغ ۲۰۰ هزار ریال را برای کفاره افطار عذری دریافت می‌کند و به مصرف آن می‌رساند.
  • نویسنده :
  • منبع :