19 دی آنلاین: نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: وزارت نیرو آئین‌نامه‌ای را ابلاغ کرده که به موجب آن باید پنج ساعت چاه‌های کشاورزی خاموش شود که این کار برخلاف شعار سال است.
محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۹ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار کرد: وزارت نیرو آئین‌نامه‌ای را ابلاغ کرده که بر اساس آن باید پنج ساعت چاه‌های کشاورزی خاموش شود که این آئین‌نامه باعث گلایه کشاورزان شده است.
وی توضیح داد: وزارت نیرو در حالی این آئین‌نامه را ابلاغ کرده که امسال به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده و این کار مغایر با شعار سال است. این کار به تولید کشور در عرصه کشاورزی ضرر می‌زند.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نتیجه اینگونه تصمیمات قطعاً نابودی تولید، کشاورزی، افزایش حاشیه‌نشینی و خالی شدن روستاها از سکنه است. این در حالی است که برخی از آقایان پشت تریبون می‌گویند برق شهرهای بزرگ قطع نشده است.
زنگنه تاکید کرد: این تصمیمات بخشی به تولید ضربه می‌زند. وزارت نیرو سال گذشته قول داد که ۷ هزار مگاوات تولید برق داشته باشد، اما امسال بیش از سال گذشته می‌خواهد خاموشی را به کشاورزان تحمیل کند.

  • نویسنده :
  • منبع :